Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AppleCare för Apple Watch, värt att köpa?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Tycker ni det är värt att köpa till AppleCare till Apple Watch?

Kostar 549kr och skulle jag råka paja klockan får jag en ny för 589kr, gäller i 2år. Skulle jag vilja sälja klockan kan AppleCare följa med till den nya ägaren.

Visst har jag hemförsäkring med drulle fast det är ju ganska smidigt att få klockan utbytt om jag råkar smälla i armen när jag städar förrådet eller meckar med bilen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-04-29 10:25

Beror ju på hur "skadebenägen" du är.

Jag har haft iPhone i 10 år och det enda jag lyckats med är en liiiiten spricka på en skärm.
Så jag kör konsekvent nej på alla "extraförsäkringar"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-04-29 21:37

Jag tyckte det var så liten extrakostnad för något som ska användas så aktivt så jag köpte till det.
Särskilt som jag simmar mycket med min.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2018-12-19 09:27

3500kr kostar "service" för AW4. AC+ kostar 1000kr, och 600kr i självrisk.
Tittar på min nuvarande stegräknare på handleden, repig och full med märken. Ett enkelt val.

Nej. Jag tycker inte att det är värt det.

Jag kontaktade Folksam efter jag köpt min AW4 för att se hur de räknade ev. värdeminskning. Jag har deras stora hemförsäkring. Fick detta till svar:

Det betraktas som ett armbandsur och då gäller de regler angående åldersavdrag

100 % värde 0-6 mån
95 % 6 mån 1 år
85 % 1- 2 år
70% efter3 år

Självrisken är på 750kr, så jag fortsätter att kategoriskt säga nej till extra försäkringar för enskilda prylar..

Ursprungligen av grytfot:

Jag kontaktade Folksam efter jag köpt min AW4 för att se hur de räknade ev. värdeminskning. Jag har deras stora hemförsäkring. Fick detta till svar:

Det betraktas som ett armbandsur och då gäller de regler angående åldersavdrag

100 % värde 0-6 mån
95 % 6 mån 1 år
85 % 1- 2 år
70% efter3 år

Självrisken är på 750kr, så jag fortsätter att kategoriskt säga nej till extra försäkringar för enskilda prylar..

Det som du glömde räkna med i den beräkningen är att dom betalar för reperationen om det är billigare än att köpa en ny.
Och i detta fall så byter ju Apple ut enheterna, så du kommer få en ny Apple watch iaf till år 3 på din hemförsäkring.

1
Bevaka tråden