Gpu i äldre MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag och kompisen ska pilla lite i unity och inte göra allt för avancerad 3D men vad är egentligen mest värt det?
MacBook Pro från 2012-13 har emellanåt en GeForce 650m-750m menas 14-15 endast brukar ha iris Pro när man kollar blocket osv.
Är iris Pro i samma nivå som nvidias mobila krets eller vad borde man satsa på i modeller mellan 2012-15?

13-tummarna har aldrig något mer än Intels inbyggda grafikkrets, medan de flesta (men inte alla) av 15-tummarna har separat "riktigt" grafikkort.

Frågar du mig så brukar jag säga att en MacBook utan dedikerad grafik är just bara en MacBook utan Pro... Jobbar själv med CAD på en MBP 15" early 2011.

Ursprungligen av johan_tanying:

13-tummarna har aldrig något mer än Intels inbyggda grafikkrets, medan de flesta (men inte alla) av 15-tummarna har separat "riktigt" grafikkort.

Frågar du mig så brukar jag säga att en MacBook utan dedikerad grafik är just bara en MacBook utan Pro... Jobbar själv med CAD på en MBP 15" early 2011.

Ok tycker jag hittar så många av 15-tummarna med i7 ute på begagnatmarknaden utan dedikerat och så sjuka svängningar i priser.
Köpte min retina 15” 2012 8gb minne med nvidia 650m på tradera för 5500:-.
Kompisen vill lägga ca 10.000:- men verkar inte finnas en bra MacBook Pro 15” med dedikerad gpu i den prisklassen.
Antingen är det samma dator som mig med mer minne/ssd eller en nyare modell utan gpu.
Jävla begagnad marknad för MacBook Pro måste jag säga ?

Mtorget har en likadan 2012 MBP 15" som din fast med 16GB minne och 256 GB SSD för 12 lakan - är det den du har sett? Det kostar att ligga på topp...
https://www.mtorget.se/webshop/macbookpro/mac...

Ursprungligen av johan_tanying:

Mtorget har en likadan 2012 MBP 15" som din fast med 16GB minne och 256 GB SSD för 12 lakan - är det den du har sett? Det kostar att ligga på topp...
https://www.mtorget.se/webshop/macbookpro/mac...

Haha ja du ser

1
Clean my mac!
Bevaka tråden
Clean my mac!
Clean my mac!