Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fulkultur om guilty pleasures och fascinationen för det usla

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fulkultur-panelen har samlats och denna gång är ämnet filmer och tv-serier som är så usla att de blir bra, eller guilty pleasures.

Läs hela artikeln här

Jag tänker på Indiana Jones-filmerna. Harrison Ford kanske inte gjorde sina bästa roller, men ack så roligt och glimten i ögat.

Jag har aldrig velat vara med i ett avsnitt så mycket! Att ett helt avsnitt gick utan att man pratade om The Room, objektivt världens roligaste och sämsta film.
Jag brukar benämna skämsälskfilmer som göttiga eller smaskiga, och har också Tomb Riader på min lista, tillsammans med Twilight, Scorpion king, Save the last Dance, mumien-filmerna bland annat.

Jag håller på att gå genom alla skräckfilmer på Prime Video. 90% av dom är B-film!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-02 10:13
Ursprungligen av SweSG:

Jag håller på att gå genom alla skräckfilmer på Prime Video. 90% av dom är B-film!

Eller hur, jag har lagt till en salig samling b-filmer i min watch next-kö på Amazon Prime Video! Satan's Cheerleaders, Killer Pinata och Zombie Croc är bara några exempel på fina alster jag ska spisa framöver. Där har Prime Video helt klart börjat karva ut en egen nisch bland videotjänsterna.

Ursprungligen av ekloev:

Eller hur, jag har lagt till en salig samling b-filmer i min watch next-kö på Amazon Prime Video! Satan's Cheerleaders, Killer Pinata och Zombie Croc är bara några exempel på fina alster jag ska spisa framöver. Där har Prime Video helt klart börjat karva ut en egen nisch bland videotjänsterna.

Det är något speciellt med B-film. Dom jag är genom på Prime Video är:

The Toolbox Murders (1978)
Grizzly (1976)
The Devil's Hand (2014)
Trip with the Teacher (1975)
BloodLust (1992)
Jezebeth (2011)
Alien Implant (2017)
Satan's Cheerleaders (1977)
Serpent's Lair (2015)
Uninvited (1988)
Stormswept (1995)
Wolf Girl (2001)

Det finns många B-filmer att välja mellan på Prime Video. Kommer ta ett tag

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2018-03-02 11:43
Ursprungligen av SweSG:

Det är något speciellt med B-film. Dom jag är genom på Prime Video är:

The Toolbox Murders (1978)
Grizzly (1976)
The Devil's Hand (2014)
Trip with the Teacher (1975)
BloodLust (1992)
Jezebeth (2011)
Alien Implant (2017)
Satan's Cheerleaders (1977)
Serpent's Lair (2015)
Uninvited (1988)
Stormswept (1995)
Wolf Girl (2001)

Det finns många B-filmer att välja mellan på Prime Video. Kommer ta ett tag

Det är en lockande lista, ska nog lägga till ett par av de där i min egen lista Jag kan också rekommendera att du lägger till Attack of the Killer Tomatoes i din lista om du inte redan sett den, mycket bradålig!

Ursprungligen av ekloev:

Det är en lockande lista, ska nog lägga till ett par av de där i min egen lista Jag kan också rekommendera att du lägger till Attack of the Killer Tomatoes i din lista om du inte redan sett den, mycket bradålig!

Den har jag nog sett för länge sedan. Skadar ju inte att se om dock!

Ursprungligen av amandareventlid:

Jag har aldrig velat vara med i ett avsnitt så mycket! Att ett helt avsnitt gick utan att man pratade om The Room, objektivt världens roligaste och sämsta film.
Jag brukar benämna skämsälskfilmer som göttiga eller smaskiga, och har också Tomb Riader på min lista, tillsammans med Twilight, Scorpion king, Save the last Dance, mumien-filmerna bland annat.

Twilight filmerna köpte jag på Blu-ray. Hade precis avslutat ett förhållande med min tjej och gillade filmerna skitmycket. Blev lite småkär i Bella ett tag. Nu kan jag inte ens se filmerna! Fick nog en sväng av deppighet!

Genom några till:

Solid State (2018)
Blood Mania (1979)
Nightmare City (1980)
Room 33 (2009)
Attack Of The Killer Tomatoes (1977)
Werewolf Woman (1977)
Revenge of the Blood Beast (1967)

Hur går det för dig då @ekloev ?

1
Bevaka tråden