Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telia router och AirPort Express = strul

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skövde
  • 2018-01-29 11:22

Hej.
Min gamla Telia router trasslade samtidigt som AirPort Express gick sönder. Har ny router Technicolor TG799VAC och även ny AirPort Express. Routern är installerad och internet fungerar. Men Express blinkar gult. Först sökte den mitt gamla nätverk men det har datorn mu glömt. Men blinkandet fortsätter. Vid ett par försök har grönt sken kommit men då kopplar nätverket ner! Jag har några kontakter i olika rum för att kunna strömma musik till högtalarna. Men dessa enheter upptäcks inte alls nu. För några veckor sedan fungerade allt! Men ny router och ny AirPort Express skapade dessvärre bara nya bekymmer. Apple Care har inte klarat av problemet än. Men en teori som annan expert tagit upp är att både router och Express har brandväggar som kolliderar. Någon som har tips hur jag kan lösa detta?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-29 11:33

Har du satt upp din Express i bryggläge, med det SSID du vill ha? Kör den kabel till routern?

  • Medlem
  • Skövde
  • 2018-01-29 11:51

Bryggläge? Hur gör man då? Jag använder kabel mellan Express och router.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-29 11:57

Den står som router som default, och då har du router på router vilket väldigt sällan fungerar bra.
Gå in i inställningarna (Airport-verktyg) och välj under Nätverk - Router-läge Av (bryggläge).

  • Medlem
  • Skövde
  • 2018-01-29 12:23

Stort Tack för tipset! Ska kolla det ikväll. ?

Kan för övrigt tillägga att Telias TC799 är betydligt bättre än en AirPort Express när det gäller wifi.

1
Bevaka tråden