Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förhandsvisning visas på fel skärm

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har ett ilandsproblem:

Sitter med en MacBook Pro, med en extern 27" skärm.
Bägge skärmarna är inkopplade och "utökade".
Huvudskärmen är satt till den externa 27":arn.
När jag i Finder trycker ner mellanslag visas förhandsvisning upp på Macens inbyggda skärm. Alltså inte den externa! Jättestörigt.

Så har det inte varit tidigare, och jag minns inte om det kommit med High Sierra, eller att jag bytte MBP för ett tag sen. Det är inte så jämnt, utan ena dagen kan det funka som det ska, andra inte.
Problemet löser sig om jag startar om Finder.

Bug eller något som kan åtgärdas?

Möjligt att du kanske kan fibbla med några av Finders .plist-filer, men det är lite läskigt kan jag tycka.

Samma problem med en annan användare?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2018-01-09 17:50
Ursprungligen av carlsson:

...
När jag i Finder trycker ner mellanslag visas förhandsvisning upp på Macens inbyggda skärm. Alltså inte den externa! Jättestörigt

Har liknande setup. Många program öppnar fönstret på den skärm där de senast användes i helskärm/maximerat, så testa att flytta över förhandsvisningen, maximera en gång och så kanske den håller sig där?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-01-10 18:01

Det beror inte på var muspekaren finns? Eller vilken skärm som är "aktiv", dvs uppdaterade något fönster senast, oavsett app?

Tack för svaren.
Har självklart provat med att flytta fönstret till huvudskärmen, men det kommer ändå upp på den inbyggda nästa gång.

Jag kan ha precis ALLT öppet på huvudskärmen, den öppnar sig på den inbyggda iallafall. Samma sak, jag har stängt av alla andra program, det hjälper inte.

Som sagt, ett ilandsproblem. Som är lösbart med tvångsomstart av Finder. Men ändå...

1
Bevaka tråden