Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV med Cinema Display - funkar men seg som sirap - varför?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kopplade ihop en Apple TV (senaste versionen och tidigare) med Cinema Display 23" via

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natv...

och allt ser ok ut. Apple TV laddar igång och visar menyer men när jag använder fjärrkontrollen så laggar det 3-10 sek per klick och öht allt är toksegt. Via Airplay dyker enheten upp men att när man försöker koppla upp så får man felmeddelande i enheten som försöker skicka.

Backar jag ur och tar Apple TV och kör direkt via TV/HDMI så snurrar det på precis som vanligt så inget fel med själva Apple TV. Jag kommer därför fram till att det är konvertern (Cinema Display -> HDMI) som är problemet. Nästa steg är att fixa fram en annan konverter, men frågan är - är det lönt? Kommer jag få samma fel och dvs man kan _inte_ koppla en Cinema Display direkt med Apple TV. Jag är fine med att inte kunna köra apparna i TV:n utan jag är mest ute efter Airplay.

  • Medlem
  • 2018-01-06 07:25

Svårt att säga
Jag kopplade först Samsung DeX och min frus PC via HDMI switch till vår dator skärm. Bilden blev grynig. Har haft den switchen tidigare mellan TV box / Chromecast till köks TVn med ca 10 meter HDMI kabel utan problem. Kanske är att man behöver annan switch eller konverter när det gäller dator skärmen

Cinema Display har naturligtvis inte HDMI som standard utan endast DVI?

Senast redigerat 2018-01-06 07:47
1
Bevaka tråden