Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATV4 funkar endast med WiFi

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har kört kabel hela tiden för WiFi't är inte riktigt stabilt. Helt plötsligt har jag ingen anslutning
till nätverket fast det står att jag är ansluten i menyn. Har startat om, gjort den strömlös, bytt
kabel, bytt switch (TV dekodern funkar felfritt i samma switch) & startat om routern. Kopplade
över till WiFi och då funkar det så ATV'n bör det ju inte vara fel på. Kan det vara nätverkskontakten
på ATV'n som gett upp? Eller någon som har ett hett tips får att få igång den med kabel igen?

Testat att återställa den?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att återställa den?

Jag har bara startat om den och gjort den strömlös, inte nollställt eller fabriksinställt den.

Ursprungligen av RolexJocke:

Jag har bara startat om den och gjort den strömlös, inte nollställt eller fabriksinställt den.

Testa.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testa.

Provade just att nollställa till fabriksinställningar men tyvärr så kvarstår problemet.

Ursprungligen av RolexJocke:

Provade just att nollställa till fabriksinställningar men tyvärr så kvarstår problemet.

Då tror jag att du behöver skicka den på service.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Då tror jag att du behöver skicka den på service.

Det verkar som om WiFi fungerar bra nu, jag bytte router för en tid sedan så jag kör på det tillsvidare.
Det är väl knappast någon idé att serva utan bättre att byta ut till en modernare när det inte fungerar
som det är tänkt längre.

WiFi funkar tyvärr inte helt bra. Kollade lite mera noggrant nu och jag får inga värden under fliken: Nätverk/DNS.
Router och DNS visar bara streck och lägger jag in mitt IP nummer manuellt där så hjälper det inte.

Någon som har en idé?

Problemet löst. Kom på att jag hade en switch tidigare i slingan i ett annat rum som hade havererat.

Tack för tipsen.

1
Bevaka tråden