Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Podcaster - Musik i konflikt om AirPods

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag lyssnar på en podd i Podcaster med AirPods ska det tystna när jag tar ur ena örsnäckan. Men det gör det inte. Podden fortsätter. Jag trycker då på paus i kontrollcenter. När jag åter sätter i örsnäckan i örat igen startar senaste spelade låt i appen Musik istället. Det är så tröttsamt, speciellt när jag kör bil och inte har möjlighet att gå in djupare i telefonen och starta upp podden igen som jag nyss lyssnat på. Någon som vet om man kan stänga av appen Musik mer än att bara pausa låtarna, att helt enkelt ta bort en låt från nedre fältet där pågående låt ligger, så att appen inte har någon låt att dra igång?

En annan sak med Podcaster. Det går att välja i vilken ordning de olika programmen ska spelas för mig av de jag väljer att vilja lyssna på via Spela härnäst eller Spela senare. Men jag kan inte sedan finna denna "spellista" någonstans, som jag skapat. Så jag har ingen aning om hur många program som ligger där eller vilka jag en gång lagt till, vid senare tillfälle. Jag kan inte ens se vilken podd jag lade till först och kunna välja den för att starta denna spellista. Vad är det jag inte förstått? Hur har Apple tänkt?

Ursprungligen av Giljan:

När jag lyssnar på en podd i Podcaster med AirPods ska det tystna när jag tar ur ena örsnäckan. Men det gör det inte.

Se till så att både AirPods och iPhone är uppdaterad. Hjälper inte det så testa att paira om dem. Tänk på att du kan behöva flytta den ena podden en bit från örat.
För mig fungerar det utmärkt i Podcasts och Spotify etc.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Se till så att både AirPods och iPhone är uppdaterad. Hjälper inte det så testa att paira om dem. Tänk på att du kan behöva flytta den ena podden en bit från örat.
För mig fungerar det utmärkt i Podcasts och Spotify etc.

Jo det är allt uppdaterade båda två. Men det kommer och går också, oftast fungerar det som det ska, men inte alltid. Men det kanske inte har med AirPods att göra ändå, utan bara med luren. För liknande fel uppstår även om jag bara lyssnar på telefonens yttre högtalare. När jag pausar podden i appen Podcast och vill starta den igen i kontrollcenter så är det nedtonat där och går inte trycka på play, dessutom är det inte podden som syns i bakgrunden utan senaste låt från appen Musik. Det är väl där då AirPods hämtar vad jag lyssnar på och därför tystar inte podden när jag lyfter ur Airpodsen ur örat, eftersom den pausar det som ligger i kontrollcenter och där ligger musik av någon märklig anledning. För att få igång funktion i kontrollcenter igen hjälper det inte att starta om appen Podcast, utan det är appen Musik jag får skicka iväg uppåt för att kunna få upp podden i kontrollcenter. Någon bugg är det, men jag har inte listat ut vad det är jag gör som får detta problem att uppstå. Det har i varje fall inte att göra med att jag lyssnat på musik innan jag använder podden. Det uppstår utan att jag spelat musik överhuvudtaget mellan de gånger jag får problemet.

1
Bevaka tråden