Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilka företag har möjliggjort Wallet-koppling?

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-10-24 15:01

I samband med Applepaylanseringen i Sverige så började jag fundera lite på vilka appar i övrigt som är anslutna till Wallet. Jag har bara använt det för att flyga hittills (vilket innebär ganska lite). Men borde inta alla kundklubbar och sånt som strör kort och appar efter en också fungera? Vilka av de är anslutna (i Norden)?

Så nu tänkte jag att Ni kunde börja lista de företag som Ni vet om erbjuder Wallet stöd... om det finns några förutom resebolagen.

Själv har jag använt det med:

SAS
Norwegian
KLM

Men bara för boardingkort. Jag har inte noterat att jag kan lägga in deras priokort i wallet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-24 15:25

SJ
Appen är väl bra. Men då jag köpt en biljett måste de skicka TVÅ e-mail med biljetter. Och därefter är det ett par extra klick i telefonen för att jag verkligen vill lägga in biljetten i Wallet också. Hade helst kunnat vilja ställa in att skippa alla e-mail och att man direkt fick biljetten i Wallet utan en massa åthävor.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-10-24 15:39

Har för mig att Ticketmaster stöder Wallet också.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-24 16:01

Bra tråd, har funderat på det med.

Vad gäller kundklubbar, är det så många som har egna kort längre?
Jag är med i stadium, clas ohlsson, kjell&co och granngården, alla går på personnummer.
CirkleK så ansluter man sitt befintliga kredit/betalkort.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-24 17:15

Emirates fungerar med Wallet, i alla fall från Sverige, tillbaka inte lika bra (eller alls).

Nextjet

  • Medlem
  • Orust
  • 2017-10-24 19:27

St1-appen

Jag har använt Wallet med:

Tickster
EventBrite
Booking.com

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-10-24 22:53

Förutom, flyg, SJ, och Bookings.com
Så Göteborgsvarvet (för att hämta ut nummerlappen) ??

  • Medlem
  • Bästkusten
  • 2017-10-25 05:38

Norwegian Air
RyanAir
Sj

  • Medlem
  • TRELLEBORG
  • 2017-10-25 11:31

KLM
Hotels.com
Malmö Aviation (BRA)

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2017-10-25 12:47

Halvt OT men jag testade just att lägga in mitt årskort på badhuset med hjälp av Pass2U: https://www.howtogeek.com/286620/how-to-add-a...

Det är en enkel streckkod så det borde funka, med reservation för att läsaren är rätt kass och hela inpasseringen är lite av ett fulhack, men vi får väl se. Lär ta med mig det fysiska kortet ändå, men kan vara vettigt att ha den digitala varianten i telefonen som backup ifall jag glömmer kortet hemma någon gång.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-25 13:19
Ursprungligen av jonasn:

Halvt OT men jag testade just att lägga in mitt årskort på badhuset med hjälp av Pass2U: https://www.howtogeek.com/286620/how-to-add-a...

Det är en enkel streckkod så det borde funka, med reservation för att läsaren är rätt kass och hela inpasseringen är lite av ett fulhack, men vi får väl se. Lär ta med mig det fysiska kortet ändå, men kan vara vettigt att ha den digitala varianten i telefonen som backup ifall jag glömmer kortet hemma någon gång.

Tack för tipset, la in mitt klippkort på badhuset. Får se ikväll om det funkar men det borde det ju, är en QR-kod som blir avläst bara.

Ursprungligen av jonasn:

Halvt OT men jag testade just att lägga in mitt årskort på badhuset med hjälp av Pass2U: https://www.howtogeek.com/286620/how-to-add-a...

Det är en enkel streckkod så det borde funka, med reservation för att läsaren är rätt kass och hela inpasseringen är lite av ett fulhack, men vi får väl se. Lär ta med mig det fysiska kortet ändå, men kan vara vettigt att ha den digitala varianten i telefonen som backup ifall jag glömmer kortet hemma någon gång.

Bra tips som jag kan skriva under på. Jag lade in mitt IKEA Family kort för länge sedan med den tjänsten. Har räddat mig ett antal gånger när jag glömt kortet hemma (lite jobbigt när det är 130 km till IKEA)

  • Medlem
  • Boston
  • 2017-10-25 13:54

De flesta flygbolag jag flugit med de senaste åren fungerar för boarding pass (United, SAS, Lufthansa, Brussels, Alaska), men inte för bonuskort än.

Eventbrite har nämnts, men även Air B'n'B funkar bra.

Flygbussarna

Ursprungligen av jonasn:

Halvt OT men jag testade just att lägga in mitt årskort på badhuset med hjälp av Pass2U: https://www.howtogeek.com/286620/how-to-add-a...

Bra tips! Jag har hittills använt mig av Stocard som också har möjlighet att dela till Apple Wallet. Men jag använder hellre appen direkt.

On Topic:
Flygbiljetter (SAS, Norwegian, EasyJet, Ryan Air, FlyBe etc)
Kreditkort

I övrigt hade jag önskat en möjlighet att resa bort alla utdaterade biljetter utan att gå in på dem en efter en.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-10-26 10:13
Ursprungligen av Json_81:

Tack för tipset, la in mitt klippkort på badhuset. Får se ikväll om det funkar men det borde det ju, är en QR-kod som blir avläst bara.

Det fungerade alldeles utmärkt

  • Medlem
  • Borås
  • 2017-10-26 11:22
Ursprungligen av suddgummi:

Bra tips! Jag har hittills använt mig av Stocard som också har möjlighet att dela till Apple Wallet. Men jag använder hellre appen direkt.

Smidigt, jag visste inte att det gick att dela från Stocard till Apple Wallet. Testade nu, fast på Apple Watchen syns bara Customer ID siffrorna och inte streck-koden. Fungerar det korrekt för er?

Ursprungligen av Ola:

Smidigt, jag visste inte att det gick att dela från Stocard till Apple Wallet. Testade nu, fast på Apple Watchen syns bara Customer ID siffrorna och inte streck-koden. Fungerar det korrekt för er?

Jag har ingen Apple Watch men på telefonen kommer streckkoden med till Wallet.

Ursprungligen av andas:

I samband med Applepaylanseringen i Sverige så började jag fundera lite på vilka appar i övrigt som är anslutna till Wallet. Jag har bara använt det för att flyga hittills (vilket innebär ganska lite). Men borde inta alla kundklubbar och sånt som strör kort och appar efter en också fungera? Vilka av de är anslutna (i Norden)?

Så nu tänkte jag att Ni kunde börja lista de företag som Ni vet om erbjuder Wallet stöd... om det finns några förutom resebolagen.

Själv har jag använt det med:

SAS
Norwegian
KLM

Men bara för boardingkort. Jag har inte noterat att jag kan lägga in deras priokort i wallet.

Tja kan ej hitta varr man lägger till boarding kortet i apple wallet

  • Medlem
  • Boston
  • 2019-11-19 10:32
Ursprungligen av Lukaswiderberg:

Tja kan ej hitta varr man lägger till boarding kortet i apple wallet

Boardingkort läggs in från respektive flygbolagsapp.

(I övrigt har jag haft SAS Eurobonus-kort i Wallet länge och det läggs också till inifrån SAS-appen, samma sak för United Airlines.)

Ursprungligen av Gurra:

Boardingkort läggs in från respektive flygbolagsapp.

(I övrigt har jag haft SAS Eurobonus-kort i Wallet länge och det läggs också till inifrån SAS-appen, samma sak för United Airlines.)

Har Norwegian men det står här att andra har kunnat lägga in deras biljeter in till apple wallet

Ursprungligen av Lukaswiderberg:

Har Norwegian men det står här att andra har kunnat lägga in deras biljeter in till apple wallet

Ser du inte wallet när du öppnar ditt boarding pass? Om du inte ser den hade jag testat att avinstallera och installera om appen och om det ändå inte funkar felrapporterat till Norwegian.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2019-11-19 11:20
Ursprungligen av Lukaswiderberg:

Har Norwegian men det står här att andra har kunnat lägga in deras biljeter in till apple wallet

Absolut, jag har lagt till massor med boardingkort i Wallet från Norwegian. Efter att du har checkat in så har du möjligheten att klicka på knappen "Add to Apple Wallet", jag tror det är så det står.

1
Bevaka tråden