Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HomeKit (iOS 11) timers

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som har koll på om det går att göra en så enkel sak som att sätta en timer på en lampa att tex slå på 19:00 och av 23:00 ?
Antagligen är jag helkorkat eller så är jag så blind att jag helt enkelt inte hittar rätt.
Jag använder även appen iConnectHue och där är det simpelt att peka på en lampa och sätta timers.
Tänker att det borde finnas inbyggt i HomeKit men vad jag kan se så saknas så grundläggande saker som en enkel timer

Fungerar inte automatisering?

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2017-10-16 21:04
Ursprungligen av Christian_W:

Någon som har koll på om det går att göra en så enkel sak som att sätta en timer på en lampa att tex slå på 19:00 och av 23:00 ?
Antagligen är jag helkorkat eller så är jag så blind att jag helt enkelt inte hittar rätt.
Jag använder även appen iConnectHue och där är det simpelt att peka på en lampa och sätta timers.
Tänker att det borde finnas inbyggt i HomeKit men vad jag kan se så saknas så grundläggande saker som en enkel timer

Normalt har du tre val i Hem appen, ” Hem Rum Automatisering ” i automatisering kan du trycka på + och saken är klar.
Jag misstänker att du kanske inte ser valet ” Automatisering ” och det skulle kunna bero på att du delar med familjen och du inte
Har det kontot som installerade ditt hem i appen de som delar Home kan inte se valet Automatisering.
Bara en gissning men kan vara värt att kolla.

Jo absolut det är jag med på. Men när du klickat på ”+” så kan du inte göra en så lätt sak som att sätta på en lampa tex 16:00 och stänga av den 23:00. Du kan välja att stänga av efter max 60min vilket är helkorkat.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-10-16 21:28
Ursprungligen av Christian_W:

Jo absolut det är jag med på. Men när du klickat på ”+” så kan du inte göra en så lätt sak som att sätta på en lampa tex 16:00 och stänga av den 23:00. Du kan välja att stänga av efter max 60min vilket är helkorkat.

Kan man inte ha en 'Slå på' och en 'Slå av' ?

Ursprungligen av mattiL:

Kan man inte ha en 'Slå på' och en 'Slå av' ?

Låter som sättet att göra det på.

1
Bevaka tråden