Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iOS 11: WIFI Trubbel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2017-10-07 10:02

Hej
Är det någon som vet om det finns något känt fel när man uppdaterar till IOS 11?
Jag har uppdaterat både min Iphone 7 och Ipad pro till IOS 11
Vi har fiberanslutning sen ett år tillbaka som har fungerat relativt bra, men numera har jag ett "hell" att slippa ut på nätet via WIFI hemma. Endel gånger går det bra, andra gånger kan jag stå precis bredvid modemet och får ändå inte kontakt. Det visar att jag har full mottagning på WIFI nätet men det bara snurrar och händer ingenting och ibland kommer det upp meddelande "Ingen nätverkskontakt"
Mannen har också uppdaterat sin Iphone 5S och han får oftast kontakt med WIFI nätet
Jag har haft hit vår internet leverantör och då konstaterade dom att vårt modem inte fungerade, så dom bytte ut till ett nytt, men bekymret kvarstår
Jag har varit till Elgiganten och dom kom ut direkt på nätet där med min Ipad, jag har också varit och provat gå ut på nätet med Iphonen hos sonen på deras nätverk och de fungerade, men jag vet ju inte om det här var en tillfällighet och råkade vara en av de få gånger det lyckas att komma ut
Jag tycker det hela verkar konstigt när mannen slipper ut via WIFI men jag som har nyare telefon och platta har svårt att komma ut
Finns det någon som har ett svar på vad jag kan göra för att få det att fungera? Kan det vara så att felet är hos vår internet leverantör?
Tacksam för svar

Senast redigerat 2017-10-07 10:16

Verkar vara rätt många som har problem med WiFi (och mycket annat) med iOS 11.
Prova tipsen här; http://wccftech.com/fix-ios-11-wifi-issues/

  • Medlem
  • International user
  • 2017-10-07 18:31
Ursprungligen av keptang:

Verkar vara rätt många som har problem med WiFi (och mycket annat) med iOS 11.
Prova tipsen här; http://wccftech.com/fix-ios-11-wifi-issues/

Tusen Tack för snabbt svar. Då skall jag prova följa ditt råd och hoppas att problemet ordnar sig ?

1
Bevaka tråden