Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppgradera RAM i Mac Pro 2009/2010

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Är det ngn som har erfarenhet med att uppdatera Mac Pro 2009 till 2010? Jag gör allt enl. beskrivningar som jag hittat på nätet, ramdisken skapas, jag startar om med knappen intryckt tills det blinkar men det uppdaterar inte EFI. Så jag har ingen glädje med att stoppa in snabbare minne och processorer i väntan på en ny modulär Mac Pro tillsammans med en fantastisk kant- och haka-fri 5k skärm som också går att höja och sänka, helst med 144 Hz uppdatering från Apple. Det som jag har ändrat är grafikkort och SSD hdd men det borde inte påverka på det sättet.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-09-03 21:11
Ursprungligen av Xotabych:

Hej. Är det ngn som har erfarenhet med att uppdatera Mac Pro 2009 till 2010? Jag gör allt enl. beskrivningar som jag hittat på nätet, ramdisken skapas, jag startar om med knappen intryckt tills det blinkar men det uppdaterar inte EFI. Så jag har ingen glädje med att stoppa in snabbare minne och processorer i väntan på en ny modulär Mac Pro tillsammans med en fantastisk kant- och haka-fri 5k skärm som också går att höja och sänka, helst med 144 Hz uppdatering från Apple. Det som jag har ändrat är grafikkort och SSD hdd men det borde inte påverka på det sättet.

Tror du har större chans tillsvar om du skapar en egen tråd för denna Mac Pro 4,1 (2009)
Eller ännu bättre, fortsätt i denna gamla tråd: https://www.99.se/forum/t/287035-forvandla-di...
(fungerande länk till artikeln)
Om du kör fast kanske pinga Andree som skrev detta inlägg.

Jag har ingen erfarenhet av detta, men har du hämtat ner verktyget MacPro2009-2010FirmwareTool.zip som finns längst ner i första inlägget här: netkas.org forum: Mac Pro Firmware Upgrade Utility Released! Tror inte det funkar om du bara hämtat firmware för Mac Pro 5,1 direkt från Apple.

Ursprungligen av Xotabych:

Hej. Är det ngn som har erfarenhet med att uppdatera Mac Pro 2009 till 2010?

Det som jag har ändrat är grafikkort och SSD hdd men det borde inte påverka på det sättet.

Du skall ha ett Apple original grafikkort installerat (som ger bootskärm) för att få igenom firmware-uppdateringen. Sen kan du byta tillbaka till ditt pimpade grafikkort igen.

1
Bevaka tråden