Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Omna 180Cam HD vid ny firmware

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdaterade Omna-appen på min iPhone 7 Plus idag och ombads då även ladda ned ny firmware 1.03 till den homekit-kompatibla övervakningskameran. Efter det kan inte kameran ansluta till min WiFi-uppkoppling och är obrukbar. Lampan lyser rött hela tiden. Har ryckt ur sladden ur kameran och tryckt ett tag på den resetknapp som finns under kameran. Men inget hjälper. Någon annan som uppgraderat till ny firmware och lyckats ansluta till WiFi?

Senast redigerat 2017-08-25 16:23

Uppdaterade min nu och efter en återställning av kameran då den precis som din tappade wifi, så funkar den igen för mig!

Ursprungligen av wallbeeek:

Uppdaterade min nu och efter en återställning av kameran då den precis som din tappade wifi, så funkar den igen för mig!

Gjorde du något speciellt vid återställningen? Kanske jag missat någonting....

Ursprungligen av rowlfen2:

Gjorde du något speciellt vid återställningen? Kanske jag missat någonting....

Jag tryckte bara på restkappen på undersidan och la till kameran i Omna appen igen.

Gick in på D-links websida och skapade ett konto och registrerade min produkt. Ringde supprten i Sverige som gav mig ett nummer i Holland där teknisk support finns. Talade på engelska med en trevlig tekniker som meddelade att jag måste skapa ett s k "Case" på hemsidan när jag loggat in. Där beskrev jag mitt ärende. Fick därefter ett mail med länk till utskrift av adresslapp Packade ner min kamera, sände den till Malmö och därefter är det nu bara att vänta på att de skickar ut en ny kamera till mig från lagret i London. Bra och snabbt jobbat av D-links supportavdelning.

1
Bevaka tråden