Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung Unpacked – här är Galaxy Note 8

Tråden skapades och har fått 142 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PaO:

Note 8 ca 1 procent mer
Men en Note 8 designad som en iPhone X vore kass med s-pen

Samsung har helt klart mycket för sig. 8 orna står sig bra mot det Apple släppt och ryktet säger S9 kanske redan i januari och då har den säkert inbyggd fingeravtryckläsaren i skärmen och dubbla kamera lika Note 8
DJ Koh har även sagt att Samsung vikbara enhet kommer nästa år.

Om ett antal år när jag byter min Note 8 är drömmen en vikbar Note ☺️

Fick precis världens bästa SMS:
Från: Telenor
Ämne: Telenor Change

Hej! Nu har din nya mobil kommit.
Välkommen till den butik där du gjorde beställningen. Hälsningar Telenor

?

  • Medlem
  • 2017-09-16 15:56
Ursprungligen av MrQuattro:

Fick precis världens bästa SMS:
Från: Telenor
Ämne: Telenor Change

Hej! Nu har din nya mobil kommit.
Välkommen till den butik där du gjorde beställningen. Hälsningar Telenor

?

Trevligt ju ☺️

Min ligger och väntar på att hämtas
Har ingen möjlighet förrän på måndag ?

Spännande att se vad du gillar luren

Jag har också fått mitt mess. Har ingen möjlighet att leka med den förrän nästa vecka, tyvärr. Mina grabbar erbjöd sig att "undersöka" den åt mig, men entusiasmen avtog efter att jag förklarat för dem att den som lägger sina smutsiga fingrar på min Note officiellt har förklarat att han inte vill ha någon mer veckopeng resten av sitt liv...

Ser fram emot era intryck.

@Redax: Fingeravtryckssensor i all ära, men jag ser gärna att ni lägger krut på att utvärdera det som skiljer Noten från den uppsjö av randomnallar som finns därute, nämligen pennfunktionaliteten. Det är ju s.a.s. det som gör produkten fullkomligt oumbärlig och oersättlig för dem av oss som använder den.

  • Medlem
  • 2017-09-17 07:54
Ursprungligen av GustafMA:

Jag har också fått mitt mess. Har ingen möjlighet att leka med den förrän nästa vecka, tyvärr. Mina grabbar erbjöd sig att "undersöka" den åt mig, men entusiasmen avtog efter att jag förklarat för dem att den som lägger sina smutsiga fingrar på min Note officiellt har förklarat att han inte vill ha någon mer veckopeng resten av sitt liv...

Ser fram emot era intryck.

@Redax: Fingeravtryckssensor i all ära, men jag ser gärna att ni lägger krut på att utvärdera det som skiljer Noten från den uppsjö av randomnallar som finns därute, nämligen pennfunktionaliteten. Det är ju s.a.s. det som gör produkten fullkomligt oumbärlig och oersättlig för dem av oss som använder den.

Håller med dig om det ☺️

Måndag kväll packar jag upp min

Verkar vara 2 adapters i boxen denna gången

  • Medlem
  • 2017-09-17 08:06
Ursprungligen av MrQuattro:

Fick precis världens bästa SMS:
Från: Telenor
Ämne: Telenor Change

Hej! Nu har din nya mobil kommit.
Välkommen till den butik där du gjorde beställningen. Hälsningar Telenor

?

Denna var mycket intressant
Tänk då att Apple säger att 8 orna har ungefär samma batteritid som 7 orna trots mindre batteri

https://youtu.be/0BcpLU-3j3w

Edit
Angående priser så kostar Note 8 ca 900 kr mer än iPhone 8 plus 64GB
Trodde att det var större skillnad

Senast redigerat 2017-09-17 15:53
Ursprungligen av PaO:

Håller med dig om det ☺️

Måndag kväll packar jag upp min

Verkar vara 2 adapters i boxen denna gången

Har precis plockat upp min Note ur lådan! Har nätt o jämt tankat alla appar jag vill ha, så kanske lite svårt att lämna ett fullvärdigt utlåtande just nu. Det jag kan säga hittills är att jag är mäkta imponerad. Bortsett från att det var en mardröm att få allting överflyttat från iPhonen så funkar det mesta flawless Nu. Gillar pennan skarpt, har dock inte blivit kompis med tangentbordet ännu efter fyra år med iPhone, faktum är att jag skriver detta inlägg från noten, var om ursäkt om det blir lite mistyping.

  • Medlem
  • 2017-09-17 16:38
Ursprungligen av MrQuattro:

Har precis plockat upp min Note ur lådan! Har nätt o jämt tankat alla appar jag vill ha, så kanske lite svårt att lämna ett fullvärdigt utlåtande just nu. Det jag kan säga hittills är att jag är mäkta imponerad. Bortsett från att det var en mardröm att få allting överflyttat från iPhonen så funkar det mesta flawless Nu. Gillar pennan skarpt, har dock inte blivit kompis med tangentbordet ännu efter fyra år med iPhone, faktum är att jag skriver detta inlägg från noten, var om ursäkt om det blir lite mistyping.

Nice

Intressant att höra vad du gillar den efter ett tag.

Kanske installera ett annat tangentbord

https://www.google.se/amp/s/www.gottabemobile...

Ursprungligen av PaO:

Nice

Intressant att höra vad du gillar den efter ett tag.

Kanske installera ett annat tangentbord

https://www.google.se/amp/s/www.gottabemobile...

Kanske får installera nåt annat tangentbord ?
Nåt som kan vara värt att nämna om man skall göra som Jag, dvs byta från iPhone till Android, så måste man inaktivera imessage annars blir det problem att ta emot SMS från iPhone. Hade jättestrul när folk försökt messa mig o jag inte fått meddelandena, de dök iofs upp på min iPad sån tur var. Dock sjukt frustrerande innan jag lyckades lista ut hur man skulle fixa det.

För att återgå till Noten, jag är nöjd med det mesta än så länge, skärmen är mycket bättre än min iPhone 7 Plus! Köpte ett alcantara skal till, skal är ett måste, telefonen är hal som en snorloska utan skal! Det enda jag stör mig på riktigt mycket just nu är fingeractrycksläsaren position, håller man telefonen med två händer (vilket är nästan ett måste med en såhär stor lur) så är det i stort sett omöjligt att komma åt fingerläsaren. Måste testa hur irisscannern funkar, min backupplan är att låsa upp luren med PIN, för mig är inte fingeravtryck ett alternativ när den är så idiotiskt placerad.

  • Medlem
  • 2017-09-17 17:58

Japp fingeravtryckläsaren är inte placerad på ett bra sätt men man har iris, ansikte, mönster, pin som val ☺️

Vilken upplösning är det ställt på skärmen out of the box?

Ursprungligen av PaO:

Japp fingeravtryckläsaren är inte placerad på ett bra sätt men man har iris, ansikte, mönster, pin som val ☺️

Vilken upplösning är det ställt på skärmen out of the box?

FHD+ 2220x1080. Jag lämnade det faktiskt så, för telefonen verkar vara batteritörstig nu i början. Hade Always On Display på under natten, inga program i bakgrunden, på cirka 8 timmar tappade den 10% batteri, så nu har jag även stängt av Always On Displayen. Skall bli intressant att se hur pass bra batteriet håller idag under dagen

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-18 10:18
Ursprungligen av GustafMA:

Jag har också fått mitt mess. Har ingen möjlighet att leka med den förrän nästa vecka, tyvärr. Mina grabbar erbjöd sig att "undersöka" den åt mig, men entusiasmen avtog efter att jag förklarat för dem att den som lägger sina smutsiga fingrar på min Note officiellt har förklarat att han inte vill ha någon mer veckopeng resten av sitt liv...

Ser fram emot era intryck.

@Redax: Fingeravtryckssensor i all ära, men jag ser gärna att ni lägger krut på att utvärdera det som skiljer Noten från den uppsjö av randomnallar som finns därute, nämligen pennfunktionaliteten. Det är ju s.a.s. det som gör produkten fullkomligt oumbärlig och oersättlig för dem av oss som använder den.

Vi ska definitivt fokusera mer på det som gör Note 8 unik, men den ska ju också utvärderas som telefon i allmänhet. Jag spenderade hela fredagen med att använda Note 8 i DeX-dockan som min primära arbetsstation, och planerar att göra det den här veckan också. Det enda stora problemet jag upptäckt hittills är att bildredigering för arbetsuppgifter inte fungerar bra på Android, där täcker den faktiskt inte mina behov. Men det är en förvånansvärt kompetent lösning, positivt inställd så här långt.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-18 15:26

Jag upptäckte just ett praktiskt exempel på hur S Pen-funktionaliteten i Note 8 kommer till nytta. Jag skulle kopiera ett telefonnummer i ett Slack-meddelande, men eftersom det inte går att kopiera specifika delar av meddelandet kunde jag inte bara klistra in telefonnumret i telefon-appen. Tänkte först att jag skulle bli tvungen att skriva in telefonnumret manuellt genom att växla mellan telefonappen och Slack (eftersom mitt sifferminne inte är bra nog för att komma ihåg hela numret i ett svep). Men sen kom jag på att jag kunde göra en smart markering av informationen och fästa den på skärmen så att den kunde sväva över telefonappen, och så var det bara att skriva in telefonnumret och dessutom ha övrig information tillgänglig utan att behöva växla mellan appar. Ett litet exempel men en skön huvudvärk att slippa tänka på, och många bäckar små heter det ju.

Ursprungligen av ekloev:

Vi ska definitivt fokusera mer på det som gör Note 8 unik, men den ska ju också utvärderas som telefon i allmänhet..

Finns det någon speciell anledning till det? Ingen köper väl en Note för att ha som "telefon i allmänhet", utom möjligtvis kärnan av hopplösa missbrukare på swedroid som absolut måste ha det senaste hela tiden och vars historielistor vid det här laget rymmer hundratals pjäser - och de är inte intresserade av recensioner till att börja med. De av oss som använder Note gör det för just precis dess unika egenskaper och enkom därför. Jag menar, jag skulle använda Note om den bortsett från sina unika egenskaper var jämförbar med en Ericsson P900...

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:44
Ursprungligen av GustafMA:

Finns det någon speciell anledning till det? Ingen köper väl en Note för att ha som "telefon i allmänhet", utom möjligtvis kärnan av hopplösa missbrukare på swedroid som absolut måste ha det senaste hela tiden och vars historielistor vid det här laget rymmer hundratals pjäser - och de är inte intresserade av recensioner till att börja med. De av oss som använder Note gör det för just precis dess unika egenskaper och enkom därför. Jag menar, jag skulle använda Note om den bortsett från sina unika egenskaper var jämförbar med en Ericsson P900...

Håller med dig om det ?

  • Medlem
  • 2017-09-18 21:48
Ursprungligen av Redaktionen:

Under ett live-event i New York presenterar nu Samsung den nya flaggskeppstelefonen Galaxy Note 8.

Läs hela artikeln här

Håller som bäst med att konfigurera min Note 8
Vilken lur och skärm
Import av mina gamla S Note filer går mycket bra i nya Samsung Notes. Pennan mycket bättre än min Edge.
Men vad är det med shopping bag i tyg?

Detta är underbart med s-pen igen

Edit Härligt med mörkt tema och nattklocka

Edit 2 Hemskärm med mörkt tema och scamp ikoner

Senast redigerat 2017-09-19 00:09
  • Medlem
  • 2017-09-21 21:00
Ursprungligen av Redaktionen:

Under ett live-event i New York presenterar nu Samsung den nya flaggskeppstelefonen Galaxy Note 8.

Läs hela artikeln här

Vad jag tycker så långt om min Note 8 ?

Helt fantastisk får jag väl säga

Pennan mycket bättre än min Note Edge, strävare och smalare och bättre egenskaper

Livemeddelande lite kul faktiskt

Bytte ut Samsung Notes mor hederliga SNote. Gillade inte alls Samsung Notes och hittade ingen funktion att fästa böckerna på hemskärmen

Kameran mycket bra. Livefokus helt okej och 2x zoom men framförallt i svagt ljus och snabbhet i fokusering

Skärmen helt fantastisk och tex i Netflix eller Google play filmer går det att sträcka ut bilden. Helt otrolig vilken bild. Kör med prestanda läge och AMOLED film inställning

Teman och ikoner mycket bra
Härligt med helt mörkt tema som funkar utan tredjeparts ikonpaket

Always on har jag mellan 20 00 och 05 00 med kantklockan

Mycket snabb och märker inget som helst microlagg vilket jag anser vara lite av ett spöke

Batteriet laddar en gång per dygn vilket jag tycker är helt okej. Får se när det är intrimmat

Laddar dock sanslöst snabbt via kabel och mycket bra via snabb trådlös laddning

USB typ C kanon och Samsung skickar med OTG adapters i vanlig ordning

Apps Edge och People Edge mm gör att man slipper launchers och annat enligt mig

Att para appar är bra tex Google Maps och Pocket Casts

Hemlig mapp är kul och med Google smartlock funkar både iris och ansiktsupplåsning bra. Har inte lyckats lura den än ?

Lägger upp två bilder dels hemskärmen och filmläge

Clearview standing cover gillar jag starkt

Nu väntar jag på Dex borde komma imorgon och får väl kolla in Bixby med kanske

Inte mycket för lull-lull på skärmen? Tack för synpunkterna. Upplever du några svårigheter med feltryck på de välvda skärmkanterna?

  • Medlem
  • 2017-09-21 21:12
Ursprungligen av GustafMA:

Inte mycket för lull-lull på skärmen? Tack för synpunkterna. Upplever du några svårigheter med feltryck på de välvda skärmkanterna?

Vassego ?

Nej inte tryckt varken på Bixby knappen eller skärmkanten ofrivilligt

Nej har det mesta i apps Edge och SNote böckerna på huvudskärmen

Ursprungligen av PaO:

Vad jag tycker så långt om min Note 8 ?

Helt fantastisk får jag väl säga

Pennan mycket bättre än min Note Edge, strävare och smalare och bättre egenskaper

Livemeddelande lite kul faktiskt

Bytte ut Samsung Notes mor hederliga SNote. Gillade inte alls Samsung Notes och hittade ingen funktion att fästa böckerna på hemskärmen

Kameran mycket bra. Livefokus helt okej och 2x zoom men framförallt i svagt ljus och snabbhet i fokusering

Skärmen helt fantastisk och tex i Netflix eller Google play filmer går det att sträcka ut bilden. Helt otrolig vilken bild. Kör med prestanda läge och AMOLED film inställning

Teman och ikoner mycket bra
Härligt med helt mörkt tema som funkar utan tredjeparts ikonpaket

Always on har jag mellan 20 00 och 05 00 med kantklockan

Mycket snabb och märker inget som helst microlagg vilket jag anser vara lite av ett spöke

Batteriet laddar en gång per dygn vilket jag tycker är helt okej. Får se när det är intrimmat

Laddar dock sanslöst snabbt via kabel och mycket bra via snabb trådlös laddning

USB typ C kanon och Samsung skickar med OTG adapters i vanlig ordning

Apps Edge och People Edge mm gör att man slipper launchers och annat enligt mig

Att para appar är bra tex Google Maps och Pocket Casts

Hemlig mapp är kul och med Google smartlock funkar både iris och ansiktsupplåsning bra. Har inte lyckats lura den än ?

Lägger upp två bilder dels hemskärmen och filmläge

Clearview standing cover gillar jag starkt

Nu väntar jag på Dex borde komma imorgon och får väl kolla in Bixby med kanske

Trevligt, har liknande intryck som dig, dock har jag inte hittat något mörkt tema. Vad använder du för tema?

Äntligen går det att disabla bixby knappen, den drev mig till vansinne, kom åt den hela tiden vid Volume Down.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-22 12:05
Ursprungligen av PaO:

Vad jag tycker så långt om min Note 8 ?

Helt fantastisk får jag väl säga

Pennan mycket bättre än min Note Edge, strävare och smalare och bättre egenskaper

Livemeddelande lite kul faktiskt

Bytte ut Samsung Notes mor hederliga SNote. Gillade inte alls Samsung Notes och hittade ingen funktion att fästa böckerna på hemskärmen

Kameran mycket bra. Livefokus helt okej och 2x zoom men framförallt i svagt ljus och snabbhet i fokusering

Skärmen helt fantastisk och tex i Netflix eller Google play filmer går det att sträcka ut bilden. Helt otrolig vilken bild. Kör med prestanda läge och AMOLED film inställning

Teman och ikoner mycket bra
Härligt med helt mörkt tema som funkar utan tredjeparts ikonpaket

Always on har jag mellan 20 00 och 05 00 med kantklockan

Mycket snabb och märker inget som helst microlagg vilket jag anser vara lite av ett spöke

Batteriet laddar en gång per dygn vilket jag tycker är helt okej. Får se när det är intrimmat

Laddar dock sanslöst snabbt via kabel och mycket bra via snabb trådlös laddning

USB typ C kanon och Samsung skickar med OTG adapters i vanlig ordning

Apps Edge och People Edge mm gör att man slipper launchers och annat enligt mig

Att para appar är bra tex Google Maps och Pocket Casts

Hemlig mapp är kul och med Google smartlock funkar både iris och ansiktsupplåsning bra. Har inte lyckats lura den än ?

Lägger upp två bilder dels hemskärmen och filmläge

Clearview standing cover gillar jag starkt

Nu väntar jag på Dex borde komma imorgon och får väl kolla in Bixby med kanske

Jag håller helt med om det mesta, även om jag definitivt har upplevt en del mikrolagg i animationerna. Inte så att det stör särskilt mycket, men klart märkbart. Vi kommer förresten att referera till dig i nästa poddavsnitt, hoppas att det är ok?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-22 12:06
Ursprungligen av MrQuattro:

Trevligt, har liknande intryck som dig, dock har jag inte hittat något mörkt tema. Vad använder du för tema?

Äntligen går det att disabla bixby knappen, den drev mig till vansinne, kom åt den hela tiden vid Volume Down.

Samma här, kommer nog åt Bixby-knappen varannan gång jag ska ta skärmdump utan att titta på exakt var jag placerar fingrarna.

  • Medlem
  • 2017-09-22 13:41
Ursprungligen av MrQuattro:

Trevligt, har liknande intryck som dig, dock har jag inte hittat något mörkt tema. Vad använder du för tema?

Äntligen går det att disabla bixby knappen, den drev mig till vansinne, kom åt den hela tiden vid Volume Down.

Just nu kör jag denna Black Edition V2
Inställningar / bakgrunder och teman

Kanske för att jag oftast använder luren med skal

  • Medlem
  • 2017-09-22 13:42
Ursprungligen av ekloev:

Jag håller helt med om det mesta, även om jag definitivt har upplevt en del mikrolagg i animationerna. Inte så att det stör särskilt mycket, men klart märkbart. Vi kommer förresten att referera till dig i nästa poddavsnitt, hoppas att det är ok?

Helt okej ?

Kanske din nya lur Ekloev?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-09-22 14:16
Ursprungligen av PaO:

Helt okej ?

Kanske din nya lur Ekloev?

Det har faktiskt blivit ett alternativ. Efter testet av Galaxy S8 och S8+ var jag inställd på att Samsung satt foten i klaveret med den här designen och att den inte är något för mig, men hittills har jag inte stört mig på de saker som var irriterande med S8/S8+ och pennan visar sig faktiskt komma till användning i fler situationer än bara att kladda på bilder och skriva anteckningar. Telefonen är fortfarande något för stor för min smak egentligen, och kamerans Live focus-funktion har tyvärr varit en besvikelse, men Note 8 är definitivt med i kampen om mitt telefonköp framöver. Det lär dock vara ett köp som dröjer ett tag med tanke på att jag vill kunna lägga vantarna på vårt testexemplar av Iphone X först innan jag bestämmer mig, och det kommer nog att dröja ett bra tag till dess.

  • Medlem
  • 2017-09-22 15:32
Ursprungligen av ekloev:

Det har faktiskt blivit ett alternativ. Efter testet av Galaxy S8 och S8+ var jag inställd på att Samsung satt foten i klaveret med den här designen och att den inte är något för mig, men hittills har jag inte stört mig på de saker som var irriterande med S8/S8+ och pennan visar sig faktiskt komma till användning i fler situationer än bara att kladda på bilder och skriva anteckningar. Telefonen är fortfarande något för stor för min smak egentligen, och kamerans Live focus-funktion har tyvärr varit en besvikelse, men Note 8 är definitivt med i kampen om mitt telefonköp framöver. Det lär dock vara ett köp som dröjer ett tag med tanke på att jag vill kunna lägga vantarna på vårt testexemplar av Iphone X först innan jag bestämmer mig, och det kommer nog att dröja ett bra tag till dess.

Annars finns ju alltid detta ?
Kunde inte låta bli

https://youtu.be/R9_5y7LVx1k

Ursprungligen av PaO:

Vassego ?

Nej inte tryckt varken på Bixby knappen eller skärmkanten ofrivilligt

Nej har det mesta i apps Edge och SNote böckerna på huvudskärmen

Jaha, då har jag gjort första dagen med Nåttan som min huvudnalle. Jisses vad vacker, ljusstark, skarp och kontrastrik skärmen är. Chromecast till projektor funkar utmärkt. Jag har inte triggat saker hej vilt med de böjda kanterna som jag oroade mig för. Pennan... tyckte att gamla S-pen var fulländad, men den här är bättre ändå. Kunde inte vara nöjdare. Stängde av den fåniga assistenten det första jag gjorde.

Fördelen med att vänta några år med att uppgradera är att man verkligen får ett lyft när man väl kommer till skott.

Missa inte Andreas test av Note 8 som nu är färdigt.

Hittas här:

https://www.99.se/artikel/10817-andreas-testa...

  • Medlem
  • 2017-09-27 22:13
Ursprungligen av GustafMA:

Jaha, då har jag gjort första dagen med Nåttan som min huvudnalle. Jisses vad vacker, ljusstark, skarp och kontrastrik skärmen är. Chromecast till projektor funkar utmärkt. Jag har inte triggat saker hej vilt med de böjda kanterna som jag oroade mig för. Pennan... tyckte att gamla S-pen var fulländad, men den här är bättre ändå. Kunde inte vara nöjdare. Stängde av den fåniga assistenten det första jag gjorde.

Fördelen med att vänta några år med att uppgradera är att man verkligen får ett lyft när man väl kommer till skott.

Håller fullt med dig ?

Trodde inte det skulle vara så stor skillnad mot min Note Edge

  • Medlem
  • 2017-09-27 22:19
Ursprungligen av Ida Blix:

Missa inte Andreas test av Note 8 som nu är färdigt.

Hittas här:

https://www.99.se/artikel/10817-andreas-testa...

Det tar tid att läsa och se allt då ni gör så gedigna tester ?

Men nu är jag igenom det hela och 99 style var det verkligen. Bra test som vanligt. Hade jag inte haft en redan hade jag köpt en direkt ?

Skämt åsido, håller med om det mesta och nu efter en dryg vecka med alla personliga inställningar på plats så är den precis så bra som jag hoppats.

Min Dex har Bring hand om i nuläget så kanske jag får den till helgen tog faktiskt lite tid innan min registrering gick igenom

Har börjat använda smartlock än mer - är ju ingen Note specifik funktion men har ni @Amanda och @Ekloev testat det?

Tack för ännu ett genomarbetat test

  • Medlem
  • 2017-09-29 21:02
Ursprungligen av Ida Blix:

Missa inte Andreas test av Note 8 som nu är färdigt.

Hittas här:

https://www.99.se/artikel/10817-andreas-testa...

Sista pusselbiten på plats med att ha hämtat ut DeX stationen idag ?. Provat olika platser i huset och antingen köks TV (Den sitter på en hyfsad arm) eller skrivbordet (Men där sitter jag aldrig idag)

Imponerad av smidigheten och till mina kanske enklare behov blir det utmärkt komplement. Allt från Note 8 med s-pen till mus och tangentbord på större skärm med samma apparat

Lysande Samsung, tur att Note 7 blev en fireball så här ett år efter ?

Bevaka tråden