Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur spela upp Dplay material till chromecast enklast på ipad?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej allihop!

Går i tankarna att försöka använda min ipad (senaste modell, ej pro) till att börja streama från viplay och dplay.
För smidighetens skulle vore det toppen om det gick att casta från paddan till chromecasten. Jag vet att viaplay har inbyggt stöd för detta, men det ser sämre ut för dplay...

Så, finns det någon (helst smidig) lösning för att kunna skicka över bild/ljud från dplay-appen till chromecasten?

Alla tips/förslag uppskattas!

  • Medlem
  • 2017-08-04 19:42
Ursprungligen av manutd:

Hej allihop!

Går i tankarna att försöka använda min ipad (senaste modell, ej pro) till att börja streama från viplay och dplay.
För smidighetens skulle vore det toppen om det gick att casta från paddan till chromecasten. Jag vet att viaplay har inbyggt stöd för detta, men det ser sämre ut för dplay...

Så, finns det någon (helst smidig) lösning för att kunna skicka över bild/ljud från dplay-appen till chromecasten?

Alla tips/förslag uppskattas!

Har du kollat om Google Home-appen stöder det? Den samlar in olika tjänster för att casta.

Ursprungligen av Alix:

Har du kollat om Google Home-appen stöder det? Den samlar in olika tjänster för att casta.

Stort tack för snabbt svar! Uppskattas!
Ja, jag har kikat där men verkar inte finnas där heller...

Ser nog helt enkelt ut som att IOS, dplay och chromecast inte lirar tillsammans alls

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-04 22:25

Bäst är väl egentligen en HDMI-adapter... då funkar det med allt. T ex titta på bilder när släkten kommer

Ursprungligen av kenjon:

Bäst är väl egentligen en HDMI-adapter... då funkar det med allt. T ex titta på bilder när släkten kommer

Ja det är sant

Tanken var att slippa så många kablar som möjligt Personligen gillar jag inte kablar alls egentligen.
Då tyckte jag att en CC skulle vara lämpligt, men ja, det verkar ju tyvärr inte vara smidigt med alla program/enheter

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-08-04 23:04

Kabel är alltid bättre, trådlöst är ett (ibland) nödvändigt ont!

1
Bevaka tråden