Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Adobe Flash läggs ner

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vad har tv:n och känd tv-kanal med saken att göra? Tv:n använder inte Flash för att spela upp programmen. Och det är ju inte programmet i sig som är osäkert. Utan det är ju uppspelningsmetoden i datorn (dvs via Flash) som kan anses vara osäker.

Om du berättar hur du hade tänkt titta på programmet – dvs vilken sida du tänker besöka för att se programmet – så kan vi uttala oss om eventuella risker.

Men egentligen så förstår jag inte den stora rädslan för Flash. Om man laddar ner Flash direkt från Adobe och ingen annanstans (eller använder Chrome som alltid har en uppdaterad Flash), och man inte tittar på Flash-innehåll från skumma webb-sidor, så är det ingen nämnvärd risk att använda Flash.

Tack för ditt förtydligande pga trodde att det fanns risk med vilken sida som helst. Jag vet i varje fall att denna sida är inte skum pga innehållet är kulturellt och seriöst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2021-01-03 15:51
Ursprungligen av Redaktionen:

Adobe meddelar på sin nyhetsblogg att Adobe Flash Player läggs ner.
...
Företaget planerar att sluta uppdatera och distribuera formatet i slutet av 2020

Läs hela artikeln här

När vi nu vinkat adjö till 2020 tar vi nu också slutligen och definitivt farväl av Adobe Flash Player.

Adobe Flash Player EOL General Information Page

Senast nu i december avinstallerade jag Flash när jag gav support på en gammal iMac med OSX 10.6 som skrek om uppdatering av Flash varje gång den anslöts till internet. Användaren hade sen länge lärt sig klicka på nej till allt som nämnde Flash... ?

Bevaka tråden