Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

S.M.A.R.T.-status stöd inte på ny iMac 2017 (SSD)!?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Var inne och partionerade lite gamla hårddiskar och klickade på min SSD som sitter i min ny iMac 2017. Blev lite förvånad att det stod:

S.M.A.R.T.-status Stöd inte

Men det kanske ska vara så med en NVMExpress-disk? Vore tacksam om någon med nya iMac 2017 med SSD kunde kolla efter och se hur det ser ut hos er.

Senast redigerat 2017-07-09 23:23

Har du endast SSD eller Fusion Drive?

Ursprungligen av keptang:

Har du endast SSD eller Fusion Drive?

Jag har endast SSD

Samma här

Jag ser att tråden är gammal men jag vll ändå informera att det är samma sak i min dator. Jag har en Mac Pro 5.1 från 2012 med två SSD-diskar och ingen av dem har stöd för S.M.A.R.T. Jag har kollat en av diskarna i en app som heter DriveDx och där framkom att den har problem med advanced S.M.A.R.T.-status märkligt nog. Det står att disken har 32 dataöverföringsproblem/fel via interface-kabeln, men jag har skivorna på pci-e-kort som anslutits i uttagen på moderkortet. Man uppmanas se över kablar och anslutningar men det hjälpte inte. Observera att jag har inte NVMe-skivor utan SATA 2,5" (Samsung 860 EVO och Samsung 850 EVO).

1
Bevaka tråden