Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Prioritera blåtandsenheter på iPhone 7?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en iPhone 7 med senaste iOS har även två bluetooths högtalare när jag lyssnar på den ena vill telefonen byta till nästa högtalare. Den är kopplad till klockradion och går inte enkelt att stänga av. Hur kan man göra går det att rangordna vilken högtalare som skall aktiveras

Senast redigerat 2017-06-18 04:48

Ganska otydligt formulerat, men jag kanske förstår din fråga. Svaret är då nej. Mig veterligen så finns ingen ranking.

Finns mig veterligen ingen prioriteringsfunktion i iOS i dagsläget. Verkar vara att senast kopplad har prio men verkar vara lite godtyckligt enligt min erfarenhet. Men jag har bara använt lurar och högtalare som går att stänga av.
Men förhoppningsvis implementerar Apple Bluetooth 5 i nya iPhonen som ryktena säger så man kan vara kopplad till 2 enheter samtidigt. Som jag förstått det så är detta även bakåtkompatibelt så enheterna som man kopplar till inte behöver det nya chippet utan bara enheten som kontrollerar dem.

1
Bevaka tråden