Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iphone 6 dog - batterifel?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-07 07:38

Igår när jag var ute med min iphone 6 (2år gammal) var laddningen på 90% (hade laddat fullt en timme innan) och plötsligt dog den. Gick inte att starta om (hålla båda knapparna inne och sen slå på).
Provade ladda några min. via externt batteripack och då, med den inkopplad försöka starta den - hjälpte inte.
Fick vara utan mobil några timmar och när jag kom hem började jag ladda via väggkontakt - fortfarande helt död när jag testade efter 5min.

Lät den fortsätta ladda och några timmar senare så hade den startat om!

Är det fel på telefonen?
Måste jag byta batteri för att det inte ska hända igen?

Omöjligt att svara på. Händer det igen så fortsätt med: http://www.99mac.se/forum/t/301416-felsoka-ip...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-06-08 09:22

Ett par kompisar har haft iPhones som helt plötsligt har dött. Några timmar senare startar de igen... utan någon speciell åtgärd.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-06-11 12:47

Det är många tekniska problem med iphones. Dåligt för en så dyr telefon men dom andra märkena kanske inte är bättre.

Speciellt iPhone 6 verkar vara extra dålig. Min första dog på liknande sätt efter bara 3 månader. Den bara slocknade och startade aldrig upp igen. Jag lät den ladda i flera dagar men det hjälpte inte heller.

Den byttes så klart på garantin, och den nya har gått som en klocka i 2 år nu.

1
Bevaka tråden