Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Notifieringar förstör lyssning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Okej, en grej jag alltid avskytt men inte hittar någon lösning på... Jag lyssnar väldigt ofta på podcasts i hörlurar. Varje gång jag får ett iMessage och det lilla plinget ljuder i lurarna så väljer iOS att mer eller mindre stänga av volymen på själva podcasten.

Problemet är att detta lilla iMessage-pling, som egentligen bara är en bråkdel av en sekund, är inspelat med en vääääldigt lång fade out. Under hela denna period är alltså volymen på själva podcasten så låg att jag, om jag inte är på en helt tyst plats, måste spola tillbaka för att jag helt enkelt inte hört vad som sagts.

Någon som sitter på en lösning?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-06-02 08:13

Sätt telefonen på ljudlös? Byt signal?

  • Medlem
  • 2017-06-02 08:31
Ursprungligen av Sperious:

... Någon som sitter på en lösning?

Enklast är att gå till Inställningar > Ljud > SMS-signal (plus eventuellt andra signaler där) och välja "Ingen" under rubriken "Notisljud". Du kan dock ha Vibrering på så att du inte missar att du får notifieringar.

Samma sak när man spelar ett spel (i mitt fall på iPad, eller vad som helst förutom telefonsamtal kanske), notifikation kommer in, visas och spelar sitt ljud = spelet hackar och ljudet störs.
Enda sättet är väl att stänga av allt vad notifikationer heter.

Verkligen irriterande.

Hade hoppats på en lösning utan att sätta telefonen på ljudlös eller stänga av ljudsignaler osv.

Förstår inte varför Apple valt att sänka källans ljud så mycket när notifieringsljudet spelas? Man hade ju hört det där plinget utmärkt även om podcasten/filmen/spelet fortfarande gick på 100% volym.

1
Bevaka tråden