Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify lanserar egna QR-koder

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Spotify lanserar en ny funktion som kallas "Spotify Codes", och ger ett snabbt sätt att hitta ett särskilt musikstycke.

Läs hela artikeln här

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-08 21:44
Ursprungligen av Redaktionen:

Spotify lanserar en ny funktion som kallas "Spotify Codes", och ger ett snabbt sätt att hitta ett särskilt musikstycke.

Läs hela artikeln här

Snyggt, men vad är det för fel på den etablerade och defacto standarden ISO/IEC 18004?

Ursprungligen av reboot81:

Snyggt, men vad är det för fel på den etablerade och defacto standarden ISO/IEC 18004?

Nu är det ren spekulation från min sida, men det är tänkbart att Spotify hittat på sina egna koder för att kunna få in en slant genom licensiering. Jag tänker på företag som kan använda koderna i sin marknadsföring, promotions och liknande.

Vad jag förstått är 18004-standarden en öppen licens som då Spotify inte skulle kunna ta betalt för att låta andra använda.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-05-09 11:11
Ursprungligen av reboot81:

Snyggt, men vad är det för fel på den etablerade och defacto standarden ISO/IEC 18004?

Ja, den här koden är snygg. Vanliga QR-koder inte det minsta tilltalande. Jag tror det enbart är ett estetiskt val. Den här ser ju ut som en ljudvåg eller equalizer, passar bra.

Såg att det skapas en Spotify Code även till ens egna spellistor. Funderade på om antalet möjliga kombinationer av streck räcker till alla världens enskilda låtar, album, och skapade spellistor, nu och i en överskådlig framtid.

Det ser ut som om ett streck kan ritas i sex olika längder och det är 23 streck. 6 upphöjt i 23 blir en så där 789 biljarder kombinationer. Alltså en hundra miljoner unika kombinationer till oss var, vi som just nu delar denna jord.

Senast redigerat 2017-05-09 12:07
1
Bevaka tråden