Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dilemma, nytt batteri till Macbook Pro 13" mid 2010 eller köpa ny dator

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-06 19:21

Hej.
Nu har jag kört min Macbook pro 13" mid 2010 utan batteri i två månader då det gamla svällde upp.
Jag har SSD i Macbooken och 8gb ram, har läst mig till att processorn går på halvfart utan batteri.
Min fråga är då om det är värt att lägga 900-1200 på ett nytt batteri till denna trotjänare eller lägga in de pengarna i "potten" till en ny macbook pro?
Det enda jag använder datorn till som kräver lite prestanda är bildredigering.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-06 20:15

Jag hade satsat på en ny.
Även om den har SSD och 8GB är C2D processorn mycket att komma med längre.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-06 20:51

Till salu billigt: batteri från en 2012 MBP 13'' (Mid 2012), okänd status (lite använd enligt förra ägaren).

Jag hade köpt ett nytt batteri. Nuvarande Macbook Pro är inte värd pengarna. Så är det bara.

  • Medlem
  • 2017-04-06 21:43

Nytt eller begagnat batteri. Helt klart. Gör nytta av din investering i SSD och RAM så länge som möjligt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-09 14:49
Ursprungligen av Alix:

Nytt eller begagnat batteri. Helt klart. Gör nytta av din investering i SSD och RAM så länge som möjligt.

Investering i ram och SSD har jag förvisso fått nytta av, uppgraderade ram för 5 år sedan och SSD för 3 år sedan.
Men blir nog nytt batteri ändå, var tvungen att investera i ny laddare för ett halvår sedan.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-11 18:19

Blev nytt batteri, datorn känns betydligt rappare nu :).

1
Bevaka tråden