Hackat Instagram-konto

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-04 20:49

Mitt Instagram-konto blev kapat ikväll och jag har letat livet ur mig efter något sätt att få tillbaka det. Någon som har ett tips på hur man rapporterar till Instagram eller kommer i kontakt med dem på något sätt överhuvudtaget?

https://help.instagram.com/368191326593075

Hoppas detta hjälper dig. Har inte Instagram själv så vet inte om man kommer vidare.

• Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-05 00:18
Ursprungligen av Borttaget:

https://help.instagram.com/368191326593075

Hoppas detta hjälper dig. Har inte Instagram själv så vet inte om man kommer vidare.

Nja, den sidan har jag kommit till ett antal gånger när jag har snurrat runt på deras supportsidor. Tyvärr ger den i princip ingen info om hur man ska gå tillväga när kontot blir kapat.

Senast redigerat 2018-07-23 15:45
Ursprungligen av chop:

Nja, den sidan har jag kommit till ett antal gånger när jag har snurrat runt på deras supportsidor. Tyvärr ger den i princip ingen info om hur man ska gå tillväga när kontot blir kapat.

Och då antar jag du provat glömt lösen med både användarnamn och mejladress?

Som där står dvs.

Ursprungligen av chop:

Mitt Instagram-konto blev kapat ikväll och jag har letat livet ur mig efter något sätt att få tillbaka det. Någon som har ett tips på hur man rapporterar till Instagram eller kommer i kontakt med dem på något sätt överhuvudtaget?

Det kanske finns ett samband med aktuell cyberattack?

Ursprungligen av calinou:

...aktuell cyberattack?

Vilken cyberattack? En länk eller källa är alltid trevligt.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-05 13:49
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken cyberattack? En länk eller källa är alltid trevligt.

Troligen avses dagens pressmeddelande från MSB, men det är ju inget som riktar sig mot enstaka Instagram-användare eller relevant för trådstartarens problem.

https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-pres...

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-05 16:33

Inte bästa lösningen, men Instagram erbjuder 2FA.
Slå på det nu.

• Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-06 17:03
Ursprungligen av Borttaget:

Och då antar jag du provat glömt lösen med både användarnamn och mejladress?

Som där står dvs.

Japp. Funkar dåligt eftersom mailadressen OCH användarnamnet är ändrat.

Senast redigerat 2018-07-23 15:46
Ursprungligen av chop:

Japp. Funkar dåligt eftersom mailadressen OCH användarnamnet är ändrat.

Då återstår nog endast det som _empty skrev.

• Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-06 17:07

Funkar inte heller eftersom mailadressen och kontonamnet är ändrad. Kaparen har sedan använt mitt gamla kontonamn för att skapa ett nytt konto.

• Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-06 17:08
Ursprungligen av reboot81:

Inte bästa lösningen, men Instagram erbjuder 2FA.
Slå på det nu.

Gärna, om jag hade kunnat komma åt kontot.

Du kan alltid hoppas på att de svarar dig och att du då kan svara och förklara läget. Värt ett försök.

• Medlem
  • Burlöv
  • 2017-04-06 22:43
Ursprungligen av barbapappa_86:

Du kan alltid hoppas på att de svarar dig och att du då kan svara och förklara läget. Värt ett försök.

Absolut, men det finns ju ingen adress att skicka mail till eller formulär för hackade konton på supportsidorna.

I'm excited to find out this thread. Because I have been searching for the same kind of info online. I also need to know more about hack instagram account no survey no human verification which Clickfree lets you. Is this really possible? I am a little bit confused. What do you think?

1
Bevaka tråden