Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur ta bort svarta rutan?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, min unge på 15 månader lyckades skapa det där svarta rutan jag aldrig någonsin sett på en Mac förut. Jag kan inte ta bort den.
hur gör jag det?. Den där svarta rutan stör mig väldigt mycket. :-/

Tacksam för hjälp.

Ursprungligen av jojosurf:

Hej, min unge på 15 månader lyckades skapa det där svarta rutan jag aldrig någonsin sett på en Mac förut. Jag kan inte ta bort den.
hur gör jag det?. Den där svarta rutan stör mig väldigt mycket. :-/

Tacksam för hjälp.

Du verka ha aktiverat någon Voiceover-funktion. Gå in under System Preferences och Accessibility. Där har du möjlighet att slå av det. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig klura ut de exakta svenska översättningarna, men det ska du väl kunna lösa.

Ett tips; ett 15-månaders barn behöver inte använda din maskin alls, eller ens vara i närheten av den. De är lika roade av "old school"-leksaker och sådant som papper och penna om man inte vänjer dem vid tekniken.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-04 12:54
Ursprungligen av sextontio:

Du verka ha aktiverat någon Voiceover-funktion. Gå in under System Preferences och Accessibility. Där har du möjlighet att slå av det. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig klura ut de exakta svenska översättningarna, men det ska du väl kunna lösa.

Ett tips; ett 15-månaders barn behöver inte använda din maskin alls, eller ens vara i närheten av den. De är lika roade av "old school"-leksaker och sådant som papper och penna om man inte vänjer dem vid tekniken.

Somliga ettåringar är sjukt agila. Polarens ettåring tog sig upp på köksbänken för att rensa ovan köksfläkten.

1
Bevaka tråden