Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Går ej att skriva 0123 med mac tangentbord (anslutet med sladd)

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Går ej att skriva 0123 med mac tangentbord (anslutet med sladd) 456789 fungerar har gjort SMC och Pram reset men inget hjälper !
Har Sierra 10.12.3
Någon som har något Tips
Det går att skriva alla siffror med tangenterna som finns ovanför bokstäverna på tangentbordet

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-05 10:10

Vad är det för modell på tangentbordet?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-03-05 10:41
Ursprungligen av Stehlina:

Går ej att skriva 0123 med mac tangentbord (anslutet med sladd) 456789 fungerar.
Det går att skriva alla siffror med tangenterna som finns ovanför bokstäverna på tangentbordet

Du menar alltså att 0123 på den numeriska delen (längst till höger) inte fungerar, annars blir det lite motsägelsefullt...

Ursprungligen av Stehlina:

Går ej att skriva 0123 med mac tangentbord (anslutet med sladd) 456789 fungerar har gjort SMC och Pram reset men inget hjälper !
Har Sierra 10.12.3
Någon som har något Tips
Det går att skriva alla siffror med tangenterna som finns ovanför bokstäverna på tangentbordet

det ett fullstort tangentbord ESC och funktionstangenter

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-05 11:41
Ursprungligen av Stehlina:

det ett fullstort tangentbord ESC och funktionstangenter

Aluminium antar jag (Alltså den modellen som fortfarande säljs i butik)? Har du testat det i en annan dator?

Jag har ett tangentbord från Biltema (PC) och då fungerar det att skriva siffrorna 0 1 2 3 Så mycket är Appel orginal värt. Tack för tipset.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-05 14:20

Allt kan gå sönder, även en RollsRoyce...

Har försökt att ominstallera OS i 3 dagar med internet men det enda svar jag får "Inte tillgängligt nu men försök senare"

Senast redigerat 2017-03-07 22:58
Ursprungligen av Stehlina:

Har försökt att ominstallera OS i 3 dagar med internet men det enda svar jag får "Inte tillgängligt nu men försök senare"

1) Att installera om systemet lär inte hjälpa mot ett trasigt tangentbord.

2) Men du vill kanske göra ominstallation av någon annan anledning. Då får du gärna beskriva hur du gör när du försöker, så blir det kanske lättare för oss att ge tips och råd.

1
Bevaka tråden