Bra program/app för att kolla sin hårdisk/SSD hälsa?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Precis som titeln säger så är jag intresserad utav att veta hur min ssd mår eller vad man nu ska säga. Tänkte om någon vet nåt bra program för detta?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-05 10:32

Undrar du över själva hårdvaran eller över partitionskartor och filsystemet som är lagrat på den?

För att kontrollera det som är lagrat kan du använda programmet Skivverktyg (medföljer MacOS), markera en enhet eller en volym och begära "Skivkontroll".

Ursprungligen av wolfyzack:

Hej!

Precis som titeln säger så är jag intresserad utav att veta hur min ssd mår eller vad man nu ska säga. Tänkte om någon vet nåt bra program för detta?

Du kan ju kolla om Drivedx är något för dig.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-05 10:50

...och om du är i ett läge där du funderar över hårddiskars hälsa så hoppas jag att du redan nu har backup. Time Machine eller annat. Alla hårddiskar går sönder. Data utan backup är levande dött, oavsett hälsan på hårddisken...

Tack så mycket, ska kolla in drivedx

Ursprungligen av pesc:

...och om du är i ett läge där du funderar över hårddiskars hälsa så hoppas jag att du redan nu har backup. Time Machine eller annat. Alla hårddiskar går sönder. Data utan backup är levande dött, oavsett hälsan på hårddisken...

Ja jo håller på att kolla in på en hårdisk som kan vara bra för att göra backups på runt 2-4 TB, även för min stationära pc dåda.

1
Clean my mac!
Bevaka tråden
Clean my mac!
Clean my mac!