Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intel tillkännager Kaby Lake lämpliga för Mac

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Intel har inför CES-mässan visat upp nya processorer i Kaby Lake-familjen, och dessa är lämpliga för framtida modeller av Mac.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-04 15:21

Ett eventuellt dilemma för Apples maskiner är att Kabylake är mer eller mindre exakt lika snabb vid samma klockfrekvens som Skylake där man får ut mer prestanda pga högre bas-klockfrekvens samt högre turbo-bost. Risken är ett en maskin som iMac kommer throttla CPU:n ännu mer nu.

Med det sagt vore TB3 och nya GPU'er högt på önskelistan.

Har just beställt en MBP (fullspecade 15-tummaren) och läser nu att nästa modell kan ha 25% snabbare CPU...tur att jag sedan måååånga år ser mera på GPU än CPU...annars skulle stressen sätta in...stressen...
Inbyggd hårdvarupackning av H265 är ju givetvis något som man vill ha...men industrin är fortfarande mycket hårt rotad i H264 och jag ser ingen dramatik närmaste 4-5 åren...och då är det ju dags för en ny MBP.

(SSD'n paradigmskifte har också inneburit en förändring i "kraft-stressen" - att vi lämnat mekaniska diskar - förutom stora RAID's - är mycket betydande tycker jag)

1
Bevaka tråden