Ändra filstorlek i MBPr.

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-01-02 14:55

Jag har en Nikon Coolpix P600. När jag plåtar med den så blir bilderna 3,6 mb Nu vill jag kunna ådra filens storlek så att forumet på Mac99 kan ta emot bilderna. I min MBPr. kan jag inte hitta något ställe för detta. Det kår bara att ändra kontrast, färg etc. Förr kunde jag lätt ändra i Photoshop, men eftersom MBPr. saknar möjlighet att läsa av någon programdvd så är det stopp.
Har uppdaterat MBPr. till det senaste och det är Sierra.
Hur göra?

• Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-01-02 15:06

Gör det i Förhandsvisning.

Ursprungligen av torin:

...Förr kunde jag lätt ändra i Photoshop, men eftersom MBPr saknar möjlighet att läsa av någon programdvd så är det stopp...

Vilken version av Photoshop har du på DVD? Jag misstänker starkt att den ändå är för gammal för att kunna köras på MBPr och Sierra - så DVD-möjligheterna gör nog varken från eller till i sammanhanget.

Och för övrigt så undrar jag över syftet med den här tråden. Du har ju redan fått tips om Förhandsvisning i tråden som du startade igår.

• Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-01-02 15:50
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Vilken version av Photoshop har du på DVD? Jag misstänker starkt att den ändå är för gammal för att kunna köras på MBPr och Sierra - så DVD-möjligheterna gör nog varken från eller till i sammanhanget.

Och för övrigt så undrar jag över syftet med den här tråden. Du har ju redan fått tips om Förhandsvisning i tråden som du startade igår.

Version 8,0

Läste jag först nu.

Senast redigerat 2017-01-02 17:03
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2017-01-02 15:51
Ursprungligen av reboot81:

Gör det i Förhandsvisning.

Tack för svar.

1
Clean my mac!
Bevaka tråden