Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sidofält i Finder visar inte det den ska

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sidofältet i Finder slutade helt plötsligt att visa det den ska. Det står bara "favoriter, enheter (Johans macbook + fjärrskiva), taggar". Jag har gått in i inställningar i Finder och där är allt innehåll som tidigare visades i sidofältet fortfarande markerat. Vad gör jag för att allt det som är markerat där ska visas i sidofältet igen?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-29 16:48

Vad händer om du väljer bort en enhet, uppdateras alla ikoner då?
Lägg gärna upp en bild på hur din Finder ser ut idag och även på de inställningar du har gjort.

Testat att avmarkera och sedan markera dem igen? Startat om datorn? Version av macos och vilken årgång på datorn?

Ursprungligen av mattiL:

Vad händer om du väljer bort en enhet, uppdateras alla ikoner då?
Lägg gärna upp en bild på hur din Finder ser ut idag och även på de inställningar du har gjort.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att avmarkera och sedan markera dem igen? Startat om datorn? Version av macos och vilken årgång på datorn?

Jag har testat att avmarkera och sedan markera dem igen och jag har även startat om datorn. Tyvärr ingen skillnad. Macos 10.9.5, datorn är från sent 2013. Hur menar du med att välja bort en enhet, hur gör jag det?

Ursprungligen av mattiL:

Vad händer om du väljer bort en enhet, uppdateras alla ikoner då?
Lägg gärna upp en bild på hur din Finder ser ut idag och även på de inställningar du har gjort.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Testat att avmarkera och sedan markera dem igen? Startat om datorn? Version av macos och vilken årgång på datorn?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-29 17:34

Klicka på Show/Hide .

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-12-29 17:49

Precis. Sjukt osmart att ha en dold Visa/Show knapp.

Att Göm/Hide kan vara dold kan jag leva med.
Ett klick på "Favorites" borde visa/dölja.

Ursprungligen av mattiL:

Klicka på Show/Hide .

Ursprungligen av reboot81:

Precis. Sjukt osmart att ha en dold Visa/Show knapp.

Att Göm/Hide kan vara dold kan jag leva med.
Ett klick på "Favorites" borde visa/dölja.

Tack, nu visas det som det ska.

1
Bevaka tråden