Mail på iPad försvinner

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Flera gånger har samtliga mail försvunnit från min inkorg utan att jag gjort något. Jag har försökt hitta något fel i mina inställningar, men
allt verkar vara rätt inställt. Är det någon som har eller har haft samma fel?

Vilken mailleverantör? POP eller IMAP?

Låter som du har någon annan enhet som kör POP och därmed tar bort mailen från mailkontot efter hämtning.

Jag har bara Telia på mina 3 enheter, så jag tycker inte de skulle påverka varandra. Mailen ligger kvar en eller ett par veckor, därefter försvinner allt på en gång.

Ursprungligen av Rannug42:

Jag har bara Telia på mina 3 enheter, så jag tycker inte de skulle påverka varandra...

De kan påverka varandra om en (eller flera) av dem är inställd som POP.

Om du vill kunna se alla mail på alla enheter så bör alla vara inställda som IMAP.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

De kan påverka varandra om en (eller flera) av dem är inställd som POP.

Om du vill kunna se alla mail på alla enheter så bör alla vara inställda som IMAP.

Tack för tipset. Jag får försöka göra så.
Ha en god helg!
Gunnar

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE