Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mediadator till 4K tv

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-27 19:54

Jag har en Mac mini från 2011 som framgångsrikt agerat mediaspelare. Nu har jag en 4K-tv på ingång och min mini klarar inte det vad jag förstår. Har ni köpråd på en ersättare? Det måste inte vara Mac. Tvn kör webos 3 från LG och är tydligen rätt bra så min tanke är att köpa en bra Blu-ray bara för att få master audio HD ljud vad det nu heter.

  • Medlem
  • 2016-11-27 21:03
Ursprungligen av flygarn:

Jag har en Mac mini från 2011 som framgångsrikt agerat mediaspelare. Nu har jag en 4K-tv på ingång och min mini klarar inte det vad jag förstår. Har ni köpråd på en ersättare? Det måste inte vara Mac. Tvn kör webos 3 från LG och är tydligen rätt bra så min tanke är att köpa en bra Blu-ray bara för att få master audio HD ljud vad det nu heter.

Har ingen koll på media dator men gällande Blu Ray köper du en UHD Blu Ray se till att du kan plocka ut ljudet till din reciever och bilden till 4K TV. Köper du en "vanlig" Blu Ray så går ju både bild och ljud via din receiver men bör ändå kollas på TVn

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-27 21:11
Ursprungligen av PaO:

Har ingen koll på media dator men gällande Blu Ray köper du en UHD Blu Ray se till att du kan plocka ut ljudet till din reciever och bilden till 4K TV. Köper du en "vanlig" Blu Ray så går ju både bild och ljud via din receiver men bör ändå kollas på TVn

Blu-ray HDMI in i receivern och sedan HDMI ut från den till tvn var min plan. Går det?

  • Medlem
  • 2016-11-27 22:25
Ursprungligen av flygarn:

Blu-ray HDMI in i receivern och sedan HDMI ut från den till tvn var min plan. Går det?

Jag är långt ifrån expert men 4K via Blu Ray kräver väl HDMI 2 med stöd för HDCP 2.2. Så om Reciever inte är pur färsk med HDCP stöd så kommer det inte att funka. Dock Googlade jag lite och det finns 4K/UHD Blu Ray spelare med 2 HDMI utgångar. Då kan man koppla ljudet till sin reciever precis som vanligt och bilden direkt till TVn med HDMI 2 och HDCP.
Jag tror inte att det finns någon bakåtkompabilitet när det gäller HDMI 2.0

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-11-27 23:08

Ok, jag tror jag börjar med att köra ut tvljudet till förstärkaren och se hur det blir. Jag kan nog klara mig utan HD ljud. Netflix har ju en del 4K-material också.

1
Bevaka tråden