Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud problem MacBook Pro (Retina, 15 tum, mitten 2015)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Va fan är det med ljudet? just köpt min mac och ljudet är undermåligt. Har gått över till iTunes,itunes match och apple music då jag tycker det är grymt bra att kunna ha all musik på ett ställe och sedan mixa hur man vill. Idag när jag gick in på spotify för att fixa med spelistor märkte jag att spotyfi har mycket högre output än iTunes . Med iTunes kan man inte prata samtidigt som man spelar för då hör man inte musiken. Medan spotify låter riktigt bra. Vad är detta??? Någon som har något tweak för att lösa detta. kan inte uppleva att ljudet varit såhär lågt i mina andra mac maskiner jag haft med åren.

Så du upplever att volymen är lägre i iTunes än i Spotify? Testat att höja den?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-11-14 17:18
Ursprungligen av Mac Jonson:

Någon som har något tweak för att lösa detta. kan inte uppleva att ljudet varit såhär lågt i mina andra mac maskiner jag haft med åren.

Kan du ha gjort någon inställning i iTunes equalizer som sänker ljudnivån?
https://support.apple.com/kb/PH19480

Det finns även en funktion för Ljudkontroll som utjämnar uppspelningsvolymen om de separata ljudfilerna är sparade med väldigt olika volym. Testa stäng av den, om du har den på.
https://support.apple.com/HT201724

Ha Ha ja fy fan va dum man kan va kom enda till apples senior support innan vi löste det.
Separat ljudreglage i iTunes var något både jag och första support nivåerna missade.
Tänk att man kan glömma så mycket (körde pc 6 i månader) hemsk tid.

slutet gott tack endå

Ursprungligen av Mac Jonson:

Va fan är det med ljudet? just köpt min mac och ljudet är undermåligt. Har gått över till iTunes,itunes match och apple music då jag tycker det är grymt bra att kunna ha all musik på ett ställe och sedan mixa hur man vill. Idag när jag gick in på spotify för att fixa med spelistor märkte jag att spotyfi har mycket högre output än iTunes . Med iTunes kan man inte prata samtidigt som man spelar för då hör man inte musiken. Medan spotify låter riktigt bra. Vad är detta??? Någon som har något tweak för att lösa detta. kan inte uppleva att ljudet varit såhär lågt i mina andra mac maskiner jag haft med åren.

1
Bevaka tråden