Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra steglängd i Hälsa-appen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!

Undrar om någon vet eller om det ens går ändra steglängden i Hälsa appen på iPhone?? Ser att jag och min flickvän får väldigt olika data fast vi går samma sträcka.

Mvh m

Senast redigerat 2016-11-14 10:08
  • Medlem
  • 2016-11-13 13:18

Steglängd? Avståndet mäts med gps. Om du och din tjej får olika resultat kanske det beror på att ni är olika långa?

https://discussions.apple.com/thread/6860574?...

Det står bland annat att längd beräknas med hjälp av GPS och steg beräknas med accelerometern. Det går att kalibrera om, men inte att ange hur långt ett steg är.
Gissningsvis så tar din flickvän fler steg än dig på samma sträcka för att hon troligtvis tar fler steg än dig.

Ursprungligen av Dalle:

Steglängd? Avståndet mäts med gps. Om du och din tjej får olika resultat kanske det beror på att ni är olika långa?

Som jag har fattat det så går inte iPhones hölsoapp på gps alls? Utan den räknar steg på stötarna oså tog jag för givet att den gångade med steglängd för att får fram distansen..
kan diffa 1,5 km på 5km vilket känns konstigt.

  • Medlem
  • 2016-11-13 13:37

Precis som @barbapappa_86 säger så är det en kombination av gps och accelerometern.
Du säger att det diffar 1,5km. Är detta när ni har tagit en gemensam promenad och gått tillsammans hela tiden. Eller är det när stegräknaren visar att ni har tagit lika många steg?
Mur mycket skiljer er längd?

Ursprungligen av Dalle:

Precis som @barbapappa_86 säger så är det en kombination av gps och accelerometern.
Du säger att det diffar 1,5km. Är detta när ni har tagit en gemensam promenad och gått tillsammans hela tiden. Eller är det när stegräknaren visar att ni har tagit lika många steg?
Mur mycket skiljer er längd?

Det är när vi gått ihop samma runda. Hon har gått fler steg enligt appen. Men som sagt bra mycket kortare sett till distans..

1
Bevaka tråden