Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trump ~ Dollar

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Verkligen tokiga nyheter denna morgon. Även om han verkar ha 1% mer IQ än Bush.

Jag undrar om någon med insyn i Amerikansk ekonomi och kan tänka sig förutspå hur dollarn kommer över tid reagera på Trumpsvängen?

  • Medlem
  • 2016-11-09 08:10

Dollarkursen kommer inte att döda oss, en idiot med kärnvapen är betydligt farligare. Iofs är han ju bästa vän med andra likasinnade i världen, (Ryssland, Kina, Nordkorea osv) så han kanske bara blir en nickedocka.
En sorglig och mörk dag för världen. Han hinner ställa till med ett helvete på 4 år.

Ursprungligen av Dalle:

Dollarkursen kommer inte att döda oss, en idiot med kärnvapen är betydligt farligare. Iofs är han ju bästa vän med andra likasinnade i världen, (Ryssland, Kina, Nordkorea osv) så han kanske bara blir en nickedocka.
En sorglig och mörk dag för världen. Han hinner ställa till med ett helvete på 4 år.

Nu vrider du diskussionen rejält. Undrar endast om någon har insyn i dollarpolitiken. TRUMP och hans tåg förtjänar en annan tråd..

  • Medlem
  • 2016-11-09 08:17

Jag är ingen ekonomisk analytiker. Men marknaden brukar vilja ha förutsägbarhet och stabilitet i politiken. När det gäller Trump så vet nog ingen vad som händer från en timme till en annan.
Gissningsvis så dyker både dollarn och kursen inledningsvis.

Dollarn lär sjunka åtminstone inledningsvis. Den är ner 0,5% hittills idag. Kronan har däremot sjunkit 1,25% mot euron bara idag och står just nu i över 10 kr. Det är illa för såna som jag som köper i € och säljer i SEK.

  • Medlem
  • 2016-11-09 08:31
Ursprungligen av pmarriott:

Dollarn lär sjunka åtminstone inledningsvis. Den är ner 0,5% hittills idag. Kronan har däremot sjunkit 1,25% mot euron bara idag och står just nu i över 10 kr. Det är illa för såna som jag som köper i € och säljer i SEK.

Men Stefan Ingves jublar när det går åt helvete med världen. För inflationen stiger. (Vilket inte kommer att vara något som helst problem framöver)

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2016-11-09 10:04

Om en vecka ser det bra ut igen. Sitt ner i båten tills dess.

Ursprungligen av D_Odell:

Verkligen tokiga nyheter denna morgon. Även om han verkar ha 1% mer IQ än Bush.

Jag undrar om någon med insyn i Amerikansk ekonomi och kan tänka sig förutspå hur dollarn kommer över tid reagera på Trumpsvängen?

Dollarkursen har stadigt sjunkit efter ett initialt glädjeskutt (?) och är nu nere under 8 kronor.
Är det dags för Apple att justera priserna?

Ursprungligen av matssoderstrom:

Dollarkursen har stadigt sjunkit efter ett initialt glädjeskutt (?) och är nu nere under 8 kronor.
Är det dags för Apple att justera priserna?

Har de någonsin justerat nedåt?

  • Medlem
  • Finspång
  • 2017-08-28 20:54

Någon prissänkning lär vi inte se för ens nästa refresh skulle jag gissa. Om det är så att kursen vid tillfället rört på sig tillräckligt mycket nedåt vill säga.

  • Medlem
  • 2017-08-28 21:10
Ursprungligen av barbapappa_86:

Har de någonsin justerat nedåt?

Sällan eller aldrig på befintliga produkter. Däremot när nya produkter släpps. Minns en kollega som köpte en Powerbook året innan Intelmacarna kom. Den kostade 35000 kronor. Surt för honom.

1
Bevaka tråden