Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur får man Bilder att jobba i bakgrunden?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej, Jag har nyligen uppgraderat till Sierra och undersöker bl.a. de ändringar som gjorts i programmet Bilder. Nu verkar ansiktsigenkänningen fungera mycket bättre än tidigare, men det finns fortfarande en del konstigheter. Programmet verkar ha gjort en sökning efter ansikten direkt efter installation, men långt ifrån alla de ansikten som iPhoto kände igen finns med i den nya sammanställningen. Nu är min fråga - finns det något sätt att få programmet att söka igenom bildsamlingen igen när jag vill på samma sätt som man kunde få Spotlight att indexera om hårddisken tidigare?

  • Medlem
  • 2016-11-06 13:44
Ursprungligen av Crister:

Hej, Jag har nyligen uppgraderat till Sierra och undersöker bl.a. de ändringar som gjorts i programmet Bilder. Nu verkar ansiktsigenkänningen fungera mycket bättre än tidigare, men det finns fortfarande en del konstigheter. Programmet verkar ha gjort en sökning efter ansikten direkt efter installation, men långt ifrån alla de ansikten som iPhoto kände igen finns med i den nya sammanställningen. Nu är min fråga - finns det något sätt att få programmet att söka igenom bildsamlingen igen när jag vill på samma sätt som man kunde få Spotlight att indexera om hårddisken tidigare?

Bilder analyserar kontinuerligt ansikten, över lång tid, så du får klicka på fliken "Personer" och sedan slå ihop ansikten. Jag gör det typ då och då. Det går långsamt, men det fungerar bra.

1
Bevaka tråden