Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ordna sökresultat

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-02 19:21

Vore fint om sökresultaten gick att ordna kronologiskt.
Som det är nu är det huller om buller, eller vad baseras ordningen på?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-07-20 21:38

Är det bara för mig ordningen spökar?

resultat på sökningen "kortläsare".

Ursprungligen av reboot81:

Är det bara för mig ordningen spökar?

resultat på sökningen "kortläsare".

Jag brukar mest använda sökrutan uppe till höger och om man inte trycker på enter kommer ju sökresultaten upp automatiskt där längst upp. Den ordningen där är verkar kronologisk och dessutom uppdelad med artiklar och forum för sig. Säger inte att du ska byta söksätt eller något, utan har bara inte lagt märke till det du beskriver.

Ska se om jag kan få hjälp att få svar på din fråga, men de flesta är på semester på kontoret nu så det kanske tar lite extra tid.

Ursprungligen av reboot81:

Är det bara för mig ordningen spökar?

resultat på sökningen "kortläsare".

@biberu Vid tillfälle kanske du kan assistera mig med att berätta hur sökfunktionen fungerar?

Ursprungligen av reboot81:

Är det bara för mig ordningen spökar?

resultat på sökningen "kortläsare".

När det gäller sorteringen av sökresultat har jag nu fått lite klarhet i hur det fungerar. Sökfunktionen här på sajten levererar ett resultat till dig där den försöker ge mest relevanta svar överst och nya och aktiva resultat kommer lite högre än andra. Tyvärr går det inte själv att påverka sorteringen. Liksom övriga 99mac är sökfunktionen numera lite till åren kommen och kan förhoppningsvis få en översyn så fort det nya teknik-teamet är på plats.

1
Bevaka tråden