Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ditt senaste inköp (med bilder)

Tråden skapades och har fått 1547 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av CekariYH:
Ursprungligen av keptang:

Lisa har landat.

Och vad är denna Lisa förnåe?

Xiaomi Roborock S50.

Ursprungligen av keptang:

Ah, ja just det

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-07-27 16:24
Ursprungligen av keptang:

Verkar finnas många som säljer denna städhjälp. Varifrån köpte du din? Fick du 'besvär' med tull o dyl?

Ursprungligen av Le:

Verkar finnas många som säljer denna städhjälp. Varifrån köpte du din? Fick du 'besvär' med tull o dyl?

Här, från Frankrike så inga extra kostnader.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-07-27 17:23
Ursprungligen av keptang:

Här, från Frankrike så inga extra kostnader.

Tack!
Min får nog heta Rut.

Hur suger denna Lisa då?

Gör hon sitt jobb på ett bra sätt?

Ursprungligen av SweSG:

Hur suger denna Lisa då?

Gör hon sitt jobb på ett bra sätt?

+1

Ursprungligen av SweSG:

Hur suger denna Lisa då?

Gör hon sitt jobb på ett bra sätt?

Över förväntan, då dammsuger vi ändå typ 3 ggr/vecka. Nu slipper vi det. Det var också frugans kommentar att nu slapp jag dammsuga mera.

Rekommenderad produkt, helt klart.

Senaste ”köpet” är en kickstarter-produkt:

En reseryggsäck med extra allt..

Peak Design Travel Line

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-07-28 17:45
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Du den var inte billig! Inte på något sätt.
Motivera gärna denna din investering.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2018-07-28 18:18
Ursprungligen av Le:

Du den var inte billig! Inte på något sätt.
Motivera gärna denna din investering.

Varför ska man behöva motivera sig?

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-07-28 18:24
Ursprungligen av Mija:

Varför ska man behöva motivera sig?

Bra produkter brukar kosta.
Vill bara veta vad som gjorde att det blev just denna väska. Ren nyfikenhet parad med önskan om produktinfo alltså.
Inte konstigt alls enligt mig.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Extra allt, som?

Jag hade inte tänkt att posta mina köp på film. Vill dock vara med och köpa ju!

Köpt en Blu-ray spelare också som jag la upp i denna tråd. Tog dock bort inlägget av en miss

Denna var det i alla fall:

https://www.sony.se/electronics/blu-ray-disc-...

Ursprungligen av Le:

Du den var inte billig! Inte på något sätt.
Motivera gärna denna din investering.

Reser ett par dagar i veckan och har testat några väskor från bland annat Titan och Samsonite. De har inte passat mig, gillade designen och att de har ett komplett system med tillbehör. Med allt från behållare för smutstvätt, regnskydd, skopåse och en ”techpouch” till moduler för kläder. Gillar också att det går att ändra storlek på den från 30l, 35l till 45 liter.

Ursprungligen av CekariYH:

Extra allt, som?

Tänkte mest att jag köpte den med extra allt.. Allt utom kameramodulen.

Sen får vi se om den är allt jag hoppas den ska vara.. ?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2018-07-28 19:48

Jag har också sneglat på den väskan men reser inte i närheten av tillräckligt längre för att motivera priset.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Reser ett par dagar i veckan och har testat några väskor från bland annat Titan och Samsonite. De har inte passat mig, gillade designen och att de har ett komplett system med tillbehör. Med allt från behållare för smutstvätt, regnskydd, skopåse och en ”techpouch” till moduler för kläder. Gillar också att det går att ändra storlek på den från 30l, 35l till 45 liter.

Tänkte mest att jag köpte den med extra allt.. Allt utom kameramodulen.

Sen får vi se om den är allt jag hoppas den ska vara.. ?

Haha, ok, tack för info. Det jag var intresserad av är just kameramodulen, men tänker inte köpa då jag ha 4 kameraryggor redan

Nu är det strax över och vanlig polarklimat kommer tillbaka (blir säkert en fruktansvärt kall vinter). Men...till nästa sommar - i i god tid typ i februari-mars - köper jag en AC. Nu kommer väl nästa sommar att vara kall och regnig (som vanligt), men jag är övertygad om att dessa heta somrar kommer oftare...och oftare...klimatet håller på att flippa ur och när kritiska massor uppnåtts kan det gå fort...

Hade jag bott i en normal lgh så hade jag aldrig ens funderat på AC (det är omoraliskt enligt mig om man VERKLIGEN inte behöver den...en AC drar ju mycket energi), men nu bor jag i en hörnlägenhet mot solen med massor av fönster i täta stad utan vindar...och skrothuset från 1945 värms upp...på nätterna sjunker tempen bara till 30-32 grader....toppar 36-38 på dagarna. I sekelskifteskåkarna häromkring - och 1800-talshusen - hus med FETA stenväggar - är det inga problem...bara man reflekterar ut solljuset (aluminiumfolie på fönstren t.ex.)...och bor man på skuggsida i gamla hus så är det svalt och fint. Men dessa hus från 1930-50 är det vidrigt. Hur det är i nya hus vet jag inte.

Ursprungligen av Sir N.:

Beställde min på Proshop i torsdags för 4999:-. Leverades i måndags.

Ursprungligen av Demiurgen:

Nu är det strax över och vanlig polarklimat kommer tillbaka (blir säkert en fruktansvärt kall vinter). Men...till nästa sommar - i i god tid typ i februari-mars - köper jag en AC. Nu kommer väl nästa sommar att vara kall och regnig (som vanligt), men jag är övertygad om att dessa heta somrar kommer oftare...och oftare...klimatet håller på att flippa ur och när kritiska massor uppnåtts kan det gå fort...

Hade jag bott i en normal lgh så hade jag aldrig ens funderat på AC (det är omoraliskt enligt mig om man VERKLIGEN inte behöver den...en AC drar ju mycket energi), men nu bor jag i en hörnlägenhet mot solen med massor av fönster i täta stad utan vindar...och skrothuset från 1945 värms upp...på nätterna sjunker tempen bara till 30-32 grader....toppar 36-38 på dagarna. I sekelskifteskåkarna häromkring - och 1800-talshusen - hus med FETA stenväggar - är det inga problem...bara man reflekterar ut solljuset (aluminiumfolie på fönstren t.ex.)...och bor man på skuggsida i gamla hus så är det svalt och fint. Men dessa hus från 1930-50 är det vidrigt. Hur det är i nya hus vet jag inte.

Bor i ett betonghus från 60-talet. Sol in från tidig morgon på kökssidan, ingen sol in mittt på dagen, sedan sol in större delen av eftermiddagen och kvällen. Betongen håller värmen ute i ca två veckor, sedan blir det som en kolmila och avger värme dygnet runt oavsett utetemp, så ca 35 i sovrummet trots korsdrag på 0,01 m/s
Har försökt få hyresvärden att godkänna fast AC, men nej...

Inte ett inköp, men tiggt från 99. Så nu är man officiellt en 99-nörd.
Stort tack till redaktionen för äran att få bära denna raritet på min läckra, nåja..., lekamen

DSC04498 by Lars Hernborg, on Flickr

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2018-08-01 22:32
Ursprungligen av CekariYH:

Inte ett inköp, men tiggt från 99. Så nu är man officiellt en 99-nörd.
Stort tack till redaktionen för äran att få bära denna raritet på min läckra, nåja..., lekamen
https://farm2.staticflickr.com/1820/43742254362_e74335df99_o.jpgDSC04498 by Lars Hernborg, on Flickr

Ja det lönar sig att tigga på detta forum! (+1 här) .

Skulle gärna bära den tröjan också. Men är inte särskilt bra på att tigga…

Sthlm har ju numera ett stadsnät med kyla - kallt vatten - åtminstone i innanför tullarna. Om det blir heta somrar - 28-33+ i 4-6 veckor - framöver...om detta blir normalt - så borde hyregäster kunna kräva kyla i husen...centralvärme/centralkyla. Verkningsgraden är nog ganska usel att köra kallvatten i radiatorerna (värme är ju efektivare p.g.a. värmestrålning - kyla strålar ju inte ), men jag tror det skulle ge lindring; kalla element och en fläkt vid varje som kör rumsluften vi elementen och kyler ner den. Och fastighetsägare behöver inte göra stor investering, de bara kopplar in kylan från stansnätet - som de redan gjort med fjärrvärmen - rakt in i husets centralvärmesystem. Jag antar att det faller på just den låga verkningsgraden...annars skulle detta nog redan vara standard i många hus. De som idag - stora kommersiella fastigheter - kopplat in sig på kylnätet kör ju stadens kalla vatten genom värme/kyla-växlare som blåser kall luft och denna luft sprids i fastigheten (som en omvänd bilkylare typ...). Det kanske är enda vettiga sättet att få upp verkningsgraden.

Ursprungligen av CekariYH:

Bor i ett betonghus från 60-talet. Sol in från tidig morgon på kökssidan, ingen sol in mittt på dagen, sedan sol in större delen av eftermiddagen och kvällen. Betongen håller värmen ute i ca två veckor, sedan blir det som en kolmila och avger värme dygnet runt oavsett utetemp, så ca 35 i sovrummet trots korsdrag på 0,01 m/s
Har försökt få hyresvärden att godkänna fast AC, men nej...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2018-08-02 22:51

Vi har kallvattenelement monterade i taket på jourrummen. Funkar väldigt bra, men det blir en del kondens när det är över 30 grader....

Ursprungligen av CekariYH:

Bor i ett betonghus från 60-talet. Sol in från tidig morgon på kökssidan, ingen sol in mittt på dagen, sedan sol in större delen av eftermiddagen och kvällen. Betongen håller värmen ute i ca två veckor, sedan blir det som en kolmila och avger värme dygnet runt oavsett utetemp, så ca 35 i sovrummet trots korsdrag på 0,01 m/s
Har försökt få hyresvärden att godkänna fast AC, men nej...

Jag har två såna:

En på varje sida av lägenheten som suger in svalare luft utifrån. +16 grader ute och fått ned lägenheten till +27 grader nu. Jag har dock inte så stor lägenhet. Låter dock som fan när dom går på fullt!

Häftigt rolig ny glugg från Laowa (Venus Optics): https://www.kickstarter.com/projects/laowa/re...

Blev liksom tvungen att beställa en då jag har flera av deras gluggar som är super...

Gott så. Amatörproktologi känns som något som har framtiden för sig i dessa dagar av KRY och Doktor24.

Ursprungligen av GustafMA:

Gott så. Amatörproktologi känns som något som har framtiden för sig i dessa dagar av KRY och Doktor24.

Tänkte mest på att filma och fota i naturen, till annat har jag en annan probe, kanske inte lika styv som gluggen längre men iaf

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2018-08-09 21:40
Ursprungligen av Le:

Tack!
Min får nog heta Rut.

Nu är Rut installerad här hemma. Och som vid alla nyförälskelser är man mållös och betagen av alla hens färdigheter. Skitnöjd än så länge iaf.
Återstår att se om kärleken består efter ett år av gemenskap och erfarenhet.

Ursprungligen av Le:

Nu är Rut installerad här hemma. Och som vid alla nyförälskelser är man mållös och betagen av alla hens färdigheter. Skitnöjd än så länge iaf.
Återstår att se om kärleken består efter ett år av gemenskap och erfarenhet.

Trevligt, vi är fortfarande toknöjda.

Bevaka tråden