Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Frågor om appen "bilder"

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad syftar denna nya knapp på senaste iOS som det står "minnen" på?
Annan fråga som berör egentligen Sierra (kör fortfarande med OS X El Capitan 10.11.6):
Har det kommit nya redigerings-verktyg i "bilder" på Sierra eller är det samma som på El Capitan?

Det står i Bilder vad minnen gör när du öppnar appen. Här kan du läsa mer: http://www.imore.com/how-to-use-photos-memori...

Här kan du läsa om några nya funktioner i Bilder i Sierra: http://www.macworld.com/article/3092715/photo...

Ps: Det har påtalats tidigare, men för din egen skull tror jag det vore bra om du börjar med att googla på dina frågor. Då hittar du troligtvis svar på dina svar snabbare.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Det står i Bilder vad minnen gör när du öppnar appen. Här kan du läsa mer: http://www.imore.com/how-to-use-photos-memori...

Här kan du läsa om några nya funktioner i Bilder i Sierra: http://www.macworld.com/article/3092715/photo...

Ps: Det har påtalats tidigare, men för din egen skull tror jag det vore bra om du börjar med att googla på dina frågor. Då hittar du troligtvis svar på dina svar snabbare.

Hade googlat innan och hittat en del intressant info dock inte den info jag söker. Därför frågade jag här. Nya knappen "minnen" lägger in bilder själv utan att jag gjort någonting därför blev jag osäker på dess funktion.
Sierra /bilder finns mycket info om olika visningslägen men inte direkt om redigeringsverktygen.
Tack för länkarna!

Senast redigerat 2016-10-17 21:04
  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-17 14:03
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det står i Bilder vad minnen gör när du öppnar appen. Här kan du läsa mer: http://www.imore.com/how-to-use-photos-memori...

Här kan du läsa om några nya funktioner i Bilder i Sierra: http://www.macworld.com/article/3092715/photo...

Ps: Det har påtalats tidigare, men för din egen skull tror jag det vore bra om du börjar med att googla på dina frågor. Då hittar du troligtvis svar på dina svar snabbare.

Varför Googla? Apples egna program har medföljande dokumentation som duger väl.
Hjälp-menyn -> skriv "minnen" -> klicka på ett ämne som tar upp "minnen". Läs.

Samma info hittar du om du googlar på "macos bilder minnen site:apple.com"

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-10-17 14:42

Om alla Googlar efter sina svar kan vi lägga ner 99mac.se

Ursprungligen av reboot81:

Varför Googla? Apples egna program har medföljande dokumentation som duger väl.

För att Google ger en svar på många andra frågor som inte berör Apples egna program i macOS. Calinou skapar ofta trådar gällande frågor som hon skulle kunna få svar på snabbare om hon bara Googlat på frågan först. Skulle jag ha tipsat om det stöd man finner i Hjälp-menyn så skulle det inte hjälpa om frågan var kring en app till iOS till exempel.

  • Avstängd
  • 2016-10-17 22:39
Ursprungligen av calinou:

Hade googlat innan och hittat en del intressant info dock inte den info jag söker. Därför frågade jag här. Nya knappen "minnen" lägger in bilder själv utan att jag gjort någonting därför blev jag osäker på dess funktion.
Sierra /bilder finns mycket info om olika visningslägen men inte direkt om redigeringsverktygen.
Tack för länkarna!

Det korrekta är att det är länkar. Det blir inga dubbletter bara för att bilderna syns där.
Minnen är ett väldigt bra sätt att bli påmind om gamla bilder som lätt försvinner om biblioteket är stort.
Sen vet jag inte vad redigeringsverktyg har med detta att göra!!

Ursprungligen av Hffre:

Det korrekta är att det är länkar. Det blir inga dubbletter bara för att bilderna syns där.
Minnen är ett väldigt bra sätt att bli påmind om gamla bilder som lätt försvinner om biblioteket är stort.
Sen vet jag inte vad redigeringsverktyg har med detta att göra!!

Det var 2 frågor jag ställde som berör appen "bilder". Både visning och redigeringsverktygen.
Tack för förtydligande om "minnen". Vid första titt trodde att det belastade någon form av lagring pga "benämningen". Lite jobbigt när dom lägger in saker åt en som man måste leta sig fram för att blockera dom.

Senast redigerat 2016-10-18 15:23
Ursprungligen av reboot81:

Varför Googla? Apples egna program har medföljande dokumentation som duger väl.
Hjälp-menyn -> skriv "minnen" -> klicka på ett ämne som tar upp "minnen". Läs.

Samma info hittar du om du googlar på "macos bilder minnen site:apple.com"

Ibland vill jag fråga här för att det finns "parametrar" som inte framgår i hjälpen, t ex din aspekt på saken. Jag är ganska okunnig och osäker vad gäller det tekniska och vill gärna bolla och diskutera fram saker innan jag tar ett beslut. Tack för all hjälp, tips, förslag man har fått här både från dig och dom andra.

Senast redigerat 2016-10-18 10:12
Ursprungligen av calinou:

Det var 2 frågor jag ställde...

Två helt olika frågor, och som dessutom hör hemma i två olika forumavdelningar (iOS och macOS) ---> Två separata trådar

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Två helt olika frågor, och som dessutom hör hemma i två olika forumavdelningar (iOS och macOS) ---> Två separata trådar

Min fråga gällde den gemensamma appen "Bilder" (visning och verktygen) för senaste iOS / macOS. Det finns ingen forumdel som har både och.

Ursprungligen av calinou:

Min fråga gällde den gemensamma appen "Bilder" (visning och verktygen) för senaste iOS / macOS. Det finns ingen forumdel som har både och.

Nej, din ena fråga var specifik för Bilder i iOS, och den andra var specifik för Bilder i macOS.

Jag säger inte detta för att jäklas, utan jag vill hjälpa dig att få bättre svar. Man får bättre svar, och trådarna blir mindre röriga, om man separerar frågor som är så olika, och speciellt när de gäller olika plattformar.

Senast redigerat 2016-10-18 16:17
  • Avstängd
  • 2016-10-18 22:45
Ursprungligen av calinou:

Det var 2 frågor jag ställde som berör appen "bilder". Både visning och redigeringsverktygen.
Tack för förtydligande om "minnen". Vid första titt trodde att det belastade någon form av lagring pga "benämningen". Lite jobbigt när dom lägger in saker åt en som man måste leta sig fram för att blockera dom.

Så vad tycker du att dom istället skulle göra? Lägga till funktioner som inte är på per default utan man måste aktivera dom?
Med stor säkerhet kommer många aldrig slå på dom.

Ursprungligen av Hffre:

Så vad tycker du att dom istället skulle göra? Lägga till funktioner som inte är på per default utan man måste aktivera dom?
Med stor säkerhet kommer många aldrig slå på dom.

Jag skulle tycka att dom visar en enkel videofilm med alla nyheter för varje uppdatering på iOS eller OS X sedan får man själv bestämma vad man vill aktivera. Som det är nu, måste man googla sig runt, kolla i manual, slå på hjälpen för att orientera sig bland allt nytt man stöter på. Jag tycker att de skulle visa mer videofilmer även för att det finns otroligt många finesser man inte har någon aning om.

Senast redigerat 2016-10-19 09:28
  • Medlem
  • Trondheim
  • 2016-10-19 09:20

Inte ens jag som är lite Applenördig kollar upp alla nyheter, utan väntar på att de ska falla ned i mina händer. Det är lättare att slå av det man inte gillar, än att slå på det man inte vet man villa ha.

  • Avstängd
  • 2016-10-24 08:29
Ursprungligen av calinou:

Jag skulle tycka att dom visar en enkel videofilm med alla nyheter för varje uppdatering på iOS eller OS X sedan får man själv bestämma vad man vill aktivera. Som det är nu, måste man googla sig runt, kolla i manual, slå på hjälpen för att orientera sig bland allt nytt man stöter på. Jag tycker att de skulle visa mer videofilmer även för att det finns otroligt många finesser man inte har någon aning om.

Det kommer alltid att finnas personer som än hur bra dom får nyheter presenterade missa dom och klaga.
Nu finns det en manual som tar upp allting och skulle det inte stå så går det att Googla.
Tycker du det är för jobbigt så får du helt enkelt missa dom.

1
Bevaka tråden