Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem Kameraappen/krasch - iPhone 7+/iOS10.0.2

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, jag minns inte 100% men troooooor detta enbart/främst händer vid användning av kameraappen, och det är att iOS kraschar och startar om i någon slags lätt mjukstart där snurrande hjulet går på skärmen i 5-10 sek och man sedan kommer till låsskärmen. Sen srtartar inte om helt då äpplet kommer fram.

Dessutom "hänger" sig autoinställningarna som ljusstyrka ibland när jag ska ta en bild, så den blir väldigt mörk och inte vill justera sig även om jag trycker någonstans för att försöka få fram ljus/fokussökaren.

Jag tror dessutom att kraschen hänger ihop med det senare, att den hänt vid tillfällen då det andra beskrivna problemet infunnit sig.
Ibland har den kraschat innan det infunnit sig, 'men jag misstänker att jag bara inte hann se att bilden var mörk.
Kan inte minnas att kraschen infunnit sig vid annan användning.

Detta har hänt mig 5-7 ggr på två veckor, den tiden jag haft iPhone 7+.
Minns inte om det hände den vecka jag körde iOS10 på min iPhone 6.

Någon annan som har upplevt samma?
Några idéer och tips av vad det kan bero på och lösningar?

Jag har inte upplevt hissgate.

Verkar vara ett utbrett problem med kraschen:
http://forums.macrumors.com/threads/my-iphone...

Jag har råkat ut för ett liknande hängningsproblem med kameran. Den blev helt svart och svarade inte på någonting. Minns inte riktigt vad jag gjorde för att lösa upp det. Tror att jag gjorde en tvångsavslutning av kameraappen

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag har råkat ut för ett liknande hängningsproblem med kameran. Den blev helt svart och svarade inte på någonting. Minns inte riktigt vad jag gjorde för att lösa upp det. Tror att jag gjorde en tvångsavslutning av kameraappen

Låter som det jag haft.
När jag läser den där tråden verkar kraschen ofta hända vid användning med kameran, förmodligen har de något i iOS som gör att det inte lirar som det ska på den fronten(och så klart ev andra, som ger krasch), som fixas snart med uppdatering.

Inte unikt till iPhone 7 eller iOS 10. Hade samma problem på min 6S med iOS 9.
Men kanske fler användare som är drabbade med iPhone 7 i kombination med iOS 10.

Finns en liknande tråd här nånstans.

Ursprungligen av keptang:

Inte unikt till iPhone 7 eller iOS 10. Hade samma problem på min 6S med iOS 9.
Men kanske fler användare som är drabbade med iPhone 7 i kombination med iOS 10.

Finns en liknande tråd här nånstans.

Jag är inne på ditt spår, fick det här problemet med min iPhone 6S Plus med en av de första publika iOS 10 Beta versionerna, kommer ej ihåg vilken dock. Dels det och en annan väldigt irriterande bugg var att BankID inte funkade gjorde att jag unenrollade betan tillslut och väntade på att iOS 10 släpptes i skarp version, har inte upplevt problemet sedan dess. Inte heller med min iPhone 7 Plus än så länge skall väl kanske tilläggas.

1
Bevaka tråden