Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan man inte alltid ändra storlek på bifogad bild i Mail.app?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2016-09-27 23:52

I popupfönstret Bildstorlek i mail-appen ska man kunna ändra en bifogad bild till Liten, Medel, Stor eller Verklig storlek. För mig fungerar det inte alltid. Om jag bifogar en jpg-bild, så har jag ibland alla fyra alternativen. I andra fall är Medel och Stor neddimmade. Vad beror det på? Vad krävs av bilden för att jag skall ha alla fyra alternativen? Det handlar alltså om jpg-bilder. Kan problemet uppstå om bilderna är sparade som jpg i Photoshop CS 6?
Jag har en iMac med macOS Sierra, 10.12

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-09-28 00:33
Ursprungligen av marta:

I popupfönstret Bildstorlek i mail-appen ska man kunna ändra en bifogad bild till Liten, Medel, Stor eller Verklig storlek. För mig fungerar det inte alltid. Om jag bifogar en jpg-bild, så har jag ibland alla fyra alternativen. I andra fall är Medel och Stor neddimmade. Vad beror det på? Vad krävs av bilden för att jag skall ha alla fyra alternativen? Det handlar alltså om jpg-bilder. Kan problemet uppstå om bilderna är sparade som jpg i Photoshop CS 6?
Jag har en iMac med macOS Sierra, 10.12

Jag får samma beteende om jag bifogar en bild som redan är liten. (10.11 El Capitan)

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2016-09-29 10:19

Ja så är det förstås. Det beror på bildens storlek. Det har jag inte tänkt på. Jag tog en bild på 204 k. Då fick jag bara alternativen Liten och Verklig storlek. När jag förstorade bilden till 1,2 MB fick jag fram alla fyra alternativ.

1
Bevaka tråden