Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Påminnelser funkar inte

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Påminnelser funkar otroligt dåligt för mig (iOS 10 och wOS 3). Någon som har samma problem?

1. Påminnelser skapade på klockan synkas inte (samma problem med wOS 1 och 2) över till telefonen.
2. Påminnelser skapade på telefonen syns inte på klockan.
3. Det finns inga inställningsmöjligheter till appen "Påminnelser" i "Watch"-appen. Alla andra kärn-appar har egna flikar, men inte Påminnelser.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 09:59

Provat att un-paira klockan, starta om den och para den igen?

Ursprungligen av kenjon:

Provat att un-paira klockan, starta om den och para den igen?

Tack för tipset! Jag följde ditt tips och återställde från säkerhetskopia.

Tyvärr funkade det inte.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 11:25

Loggat ur/in på iCloud i iPhone?

Jag provade nyss och påminnelser skapade på klockan förs över men de landade i en, för mig, oväntad lista. Kan det vara så att de har landat i "fel" lista ?

Edit: av någon anledning så hade jag ett konstigt defaultvalt i min påminnelseapp på telefonen. Kan det vara samma problem för dig?

Ursprungligen av kenjon:

Loggat ur/in på iCloud i iPhone?

Funkade inte.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag provade nyss och påminnelser skapade på klockan förs över men de landade i en, för mig, oväntad lista. Kan det vara så att de har landat i "fel" lista ?

Edit: av någon anledning så hade jag ett konstigt defaultvalt i min påminnelseapp på telefonen. Kan det vara samma problem för dig?

Det var heller inte problemet.

Man hade ju hoppats att Apple skulle ha fixat en rätt så basic funktion med 3.0. Men icke... kanske det funkar med 4.0?

Har du provat om kalendern fungerar? Det är onekligen ett skumt problem. Det känns som något verkligen grundläggande om det aldrig har fungerat för dig oavsett vilken OS-version som du har haft

Edit: Du har inte råkat klicka bort påminnelser från iCloud-inställningarna?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat om kalendern fungerar? Det är onekligen ett skumt problem. Det känns som något verkligen grundläggande om det aldrig har fungerat för dig oavsett vilken OS-version som du har haft

Edit: Du har inte råkat klicka bort påminnelser från iCloud-inställningarna?

Helt rätt. Det är ett mycket märkligt fel.

Påminnelser är aktiverade i iCloud och funkar på alla mina andra enheter (iPhone 6, iPhone 6S, iPad 2 och iPad Air). Förut (med watch OS 1 och 2) hade jag problemet att påminnelser som lades till via Siri på klockan inte synkroniserades. Väldigt irriterande att problemet är kvar med OS 3!

Jag har separata epostadresser till iCloud och Apple-ID (tydligen helt omöjligt för oss som tidigt skaffade iCloud att ha bara EN adress. Mycket märkligt.). Kan ju vara något knas med mina dubbla adresser som spökar? Fast de borde ju inte ha något med varandra att göra tycker man.

Offtopic: Tänkte logga in på Apples supportforum men det verkar inte funka alls. Hamnar på "account managment"-sidan och kan inte komma vidare. Apple fortsätter att göra mig mer och mer besviken på deras produkter och tjänster... Ds.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2016-09-16 14:10

iCloudinloggning är ett AppleID. Däremot kan du ha olika på AppStore och iCloud, men båda kallas AppleID.
Det är iCloud du ska använda vid synkningen.

Jag ber om ursäkt för alla självklara frågor - men man vet aldrig ibland så har man missat något uppenbart:(

Jag har själv flera olika AppleID (av diverse anledningar) så det borde inte spela någon roll. Mer specifikt så har jag olika id till Itunes-affären och iCloud pga att det inte går att slå ihop Apple-Id och jag ville behålla gamla inköp när iCloud kom.

Önskar att jag kunde hjälpa mer men...

Nu har jag dålig koll på hur man gör numera men kan det vara värt att prova att skapa ett nytt apple-id och se om det fungerar bättre med det? Det skulle kanske kunna ge ledtrådar vid kontakten med Apple Support? Jag skulle troligen försöka med den felsökningen om jag hade dina problem.

Men du har kanske redan provat den approachen?

Ursprungligen av BlackSmp:

Har du provat om kalendern fungerar?

Japp. Det har jag kollat. Kalendern och Kontakter fungerar felfritt.

Och det är givetvis inget "fel" i att ställa kontrollfrågor som kanske är "självklara"! Jag tar emot all hjälp med stor tacksamhet!

1
Bevaka tråden