Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur vattentät är iPhone 7?

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Fotat m iPhone 7+. För att ta kort under vatten måste volymknappen användas som avtryckare.

Mobilen funkar exemplariskt efteråt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-12 20:21

Jag var badat och fotograferat under vattnet med min flera gånger och hatt inte märkt några som helst problem. Skönast är att kunna ligga i spa-badet och beta av backloggen med jobbmail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-12 21:21

Måste ju säga att det är lite modigt att bada med sin sjua..:)

Det man ska tänka på vad gäller vattentryck är att om man håller telefonen stilla på 1 meter kan trycket vara lägre än om man simmar med den i handen på 25 cm djup. Min uppfattning baserat på viss kunskap om vattentryck är att man bör tolka klassificeringen som att det är fullt möjligt att tappa telefonen i vattnet och sedan ta upp den. Allt annat är riskprojekt. Detta motsägs ju dock av verkligheten ovan..;)

Eftersom skyddet slits ner med tiden (antar att det betyder när det kommer i kontakt med vatten) hade jag inte utsatt den för väta i onödan. Ser det mer som ett extra skydd mot olyckshändelser, snarare än att man ska simma med telfonen varje dag.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-02-13 16:26
Ursprungligen av Wille_3:

Lite synd, skulle gärna sätta telefonen under kran och tvåla in den efter träningen.
Men får glatt fortsätta att INTE göra det.

Äsch lite diskmedel och en fuktig trasa eller hushållspapper. Det kör jag med oberoende om de är skyddade eller inte. Men iofs inte efter varje träning. Mina blir rätt ingrodda innan jag tar till diskmedel.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-02-13 16:28
Ursprungligen av xms67:

Måste ju säga att det är lite modigt att bada med sin sjua..:)

Det man ska tänka på vad gäller vattentryck är att om man håller telefonen stilla på 1 meter kan trycket vara lägre än om man simmar med den i handen på 25 cm djup. Min uppfattning baserat på viss kunskap om vattentryck är att man bör tolka klassificeringen som att det är fullt möjligt att tappa telefonen i vattnet och sedan ta upp den. Allt annat är riskprojekt. Detta motsägs ju dock av verkligheten ovan..;)

Klassen är ju även ett minimum. Inte ett maximum av vad den indivudella telefonen i verkligheten klarar av.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-15 08:00
Ursprungligen av juanito:

Klassen är ju även ett minimum. Inte ett maximum av vad den indivudella telefonen i verkligheten klarar av.

Det där är verkligen ett positivt tänkande..;) Skulle dock inte baserat på den tanken rekommendera någon att simma/dyka med sim sjua. Men... jag är ju i praktiken ute på lite djupt vatten med tanke på @Violin:s djuphavsäventyr ovan..:)

Jag tvättar min i7+ under vattenkranen nån gång i veckan. Fungerar alldeles utmärkt. Folk här inne är oerhört kritiska till telefonens vattentäthet! Varför? Ja, bada inte med den men herregud, Apple gör ju tom. reklam för telefonen vid poolkanten. Att den inte klarar av ett snabbt bad eller att rengöras snabbt med vatten är nonsens. Det är oerhört bra byggd telefon som klarar detta. Inte en dator för 30K. Njut istället av den - ni köper ju iPhone 8 om sex månader ändå.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-02-15 12:28
Ursprungligen av xms67:

Det där är verkligen ett positivt tänkande..;) Skulle dock inte baserat på den tanken rekommendera någon att simma/dyka med sim sjua. Men... jag är ju i praktiken ute på lite djupt vatten med tanke på @Violin:s djuphavsäventyr ovan..:)

Nej, inte rekomenderar jag någon att simma, själv misslyckades jag med det, simmade med min 6S i Thailand förra februari. Glömde den i shorts fickan :(.

Bevaka tråden