Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av tmjonasson:

Förhoppningsvis stämmer det!
Jag ångrar dock att jag inte tog vanlig svart. Har sett flera videor nu på hur lätt gagatsvart får fingeravtryck och den verkar repas lätt.

Jag har samma som er. Tänkte besöka butiken imorgon och fråga om dom fått in samt om jag bör köa som alla andra eller om jag kan knata förbi kön ( börjar 12 )

  • Medlem
  • 2016-09-14 23:28

ingen som beställt iphone 7 plus från apple online store och som kommer få den utskickad innan november?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-14 23:42
Ursprungligen av adrianyan:

Någon som bokat på Telia för att hämta i butik? Jag gjorde det kl 0901, fick momsfria priset och bekräftelsemail, sedan ingen mer info....

Jag. Samma beställning som du och fick också infon som nedanstående. Inga problem, bara hämta på fredag eller lördag.

Ursprungligen av tmjonasson:

Jag har också gjort det. Bokade strax efter kl 9, fick bekräftelsemail att jag är välkommen på fredag (och att reservationen ligger till lördagen), pris utan moms.

Fick sedan ett mail på kvällen där de skrev att de står för sin miss med priset.

Inte hört nå annat, så jag antar att det bara är att knata ner på fredag!

Beställde en gagatsvart 7a, 256GB.

Beställde tidigt på morgonen 12/9 på Telia.
7+ 128gb matt svart.
Fortfarande lev på 25-27 Oktober.

  • Medlem
  • Karlshamn
  • 2016-09-15 00:33
Ursprungligen av Drive:

ingen som beställt iphone 7 plus från apple online store och som kommer få den utskickad innan november?

Jag beställde en Svart 7 Plus 128gb från Apple Store den 10 sep. Beräknad lev. 5-11 okt. Beställde en rosa 7:a till frugan som fick beräknad lev. 21-23 sep.

  • Medlem
  • 2016-09-15 00:40

Räknar kallt med att inte få något på fredag, lär få vänta en månad antagligen. Bokade release dagen i Telenorbutik vid öppning, dock hade de något datastrul så fick vänta i 10min innan allt var klart.

Hur långe ligger telefonerna i Telias butiker innan de går ut till försäljning igen?

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hur långe ligger telefonerna i Telias butiker innan de går ut till försäljning igen?

1 dag har jag för mig de sa när jag var inne och pratade med dem.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Hur långe ligger telefonerna i Telias butiker innan de går ut till försäljning igen?

I mitt bekräftelsemail står det:
OBS! Reservationen gäller till och med lördag 17 september, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Så jag vet inte om det går att hämta under lördagen, beror lite på hur man tolkar det.
Dock står jag där imorgon såklart för säkerhets skull

Ursprungligen av tmjonasson:

I mitt bekräftelsemail står det:
OBS! Reservationen gäller till och med lördag 17 september, har du inte hämtat ut produkten innan dess förfaller reservationen.

Så jag vet inte om det går att hämta under lördagen, beror lite på hur man tolkar det.
Dock står jag där imorgon såklart för säkerhets skull

Till och med lördag kan väl inte tolkas på olika vis? Eller hur menar du?
Innan den borte tidsangivelsen har man på sig.

Ursprungligen av theplague:

Till och med lördag kan väl inte tolkas på olika vis? Eller hur menar du?
Innan den borte tidsangivelsen har man på sig.

Det är säkert lätt att tolka egentligen, är nog bara jag som krånglar till det

Min första tanke var att jag kunde hämta den på lördagen, men då borde det väl stått "innan lördag kl 17" tex.
Tolkar jag rätt att det är endast fredag?

Jag och grammatik.. #heltkass

Ursprungligen av tmjonasson:

Det är säkert lätt att tolka egentligen, är nog bara jag som krånglar till det

Min första tanke var att jag kunde hämta den på lördagen, men då borde det väl stått "innan lördag kl 17" tex.
Tolkar jag rätt att det är endast fredag?

Jag och grammatik.. #heltkass

Nej lördag också. Och med lördag Inkluderar ju den dagen.
Hade det ståttinnan lördag skulle det inte gällt den dagen med.
Du blandar ihop uttrycken.

Ursprungligen av tmjonasson:

Men självklart, tack.
Så jag tolkade först, innan jag började krångla till det för mig själv, haha.

Såhär lyckades jag röra till det:
"Till och med kl 17" = innan kl 17. (Om man skulle ange ett klockslag, ej i detta fallet. Endast exempel)
"Till och med lördag" = innan lördag.

Men det är självklart att den kan hämtas på lördagen som du säger.

Jag blir mer och mer nöjd av alla anledningar att jag beställde vanlig svart, känns helt rätt!

Blev en av dom lyckliga som lyckades knipa en mattsvart 128 GB hos Telia utan moms. Svintur! Ska hämta min imorgon bitti. Läste en recension där dom menade att gagatsvart var mindre slippery. Ska bli intressant och se vad intrycken kommer att vara.

  • Medlem
  • 2016-09-15 09:17

Leveransbesked från Halebop, en 128gb sjua mattsvart påväg på posten. Hoppas den den anländer imorrn.

Ni som beställt hos Apple och valt hämtning i butik, vad har ni för status på er beställning? Min är fortfarande "Beställning behandlas". Borde man vara orolig?

Ni som beställt via telia och ska få den på posten imorgon den 16/9, har ni fått nåt meddelande om att den är påväg eller liknande?

Står bara "väntar på lagerleverans" för mig. Lite oroande men under så står det att den ska komma på posten imorgon.

För er som vill ha kolliid, men inte får det av Halebop (av säkerhetsskäl, som de skriver): Ladda ner postnords app, där dök min leverans upp automatiskt med kolliid m.m.

Ursprungligen av Dextro:

För er som vill ha kolliid, men inte får det av Halebop (av säkerhetsskäl, som de skriver): Ladda ner postnords app, där dök min leverans upp automatiskt med kolliid m.m.

Postnords app är fantastik! Alla kollin som registreras med mitt telefonnummer eller e-post som mottagare läggs till automatiskt. Gillar även att man kan se storlek/vikt och karta till utlämningsstället.

Ursprungligen av the_karate_kid:

Ni som beställt hos Apple och valt hämtning i butik, vad har ni för status på er beställning? Min är fortfarande "Beställning behandlas". Borde man vara orolig?

Jag ska hämta i Malmö och har samma status. Dessutom såg jag av en slump nyss att jag fått tillbaka pengarna från betalningen på mitt konto.

Ursprungligen av Swift:

Leveransbesked från Halebop, en 128gb sjua mattsvart påväg på posten. Hoppas den den anländer imorrn.

Härligt för dig. Beställde svart 128gb någon minut efter släpp och har fortfarande orderstatus under behandling....

  • Medlem
  • Solna
  • 2016-09-15 10:47
Ursprungligen av KrilliscH:

Härligt för dig. Beställde svart 128gb någon minut efter släpp och har fortfarande orderstatus under behandling....

Beställde 7an 128GB Guld och under behandling här också. Prel.leveransdatum ändrades från 16/9 till 17/9 imorse.

Ursprungligen av shield:

Beställde 7an 128GB Guld och under behandling här också. Prel.leveransdatum ändrades från 16/9 till 17/9 imorse.

Har inte ens fått ett prel.leveransdatum än heller, eller en köplats -.-

Fortfarande ingen info alls från Telenor, förutom den generella på hemsidan som säger 16-23 september... Alla andra operatörer verkar kunna visa någon slags orderstatus, men inte här :/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-09-15 11:07
Ursprungligen av the_karate_kid:

Ni som beställt hos Apple och valt hämtning i butik, vad har ni för status på er beställning? Min är fortfarande "Beställning behandlas". Borde man vara orolig?

Samma här. Dock kommer jag lämna tillbaka den och köper via Telia istället.

Ursprungligen av Terrako:

Jag ska hämta i Malmö och har samma status. Dessutom såg jag av en slump nyss att jag fått tillbaka pengarna från betalningen på mitt konto.

Apple reserverar initialt beloppet för att se att ditt konto kan belastas med det. Dock har de inte rätten att ha beloppet reserverat längre än några dagar, därefter måste de släppa reservationen.

Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Postnords app är fantastik! Alla kollin som registreras med mitt telefonnummer eller e-post som mottagare läggs till automatiskt. Gillar även att man kan se storlek/vikt och karta till utlämningsstället.

Håller med!
Tydligen har de blivit nominerade till Svenska Designpriset också www.designpriset.se/rostning.php

Skulle fått stainless steel klockan och 7:an i Jet black mellan 26 sep och 3 oct, men nu verkar klockan komma före. Dock syns det ju inte lika bra att man har nya leksaker då

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-09-15 11:24

På Telias sida ser jag nu två olika datum. Möjligt att det var så förut med.
Under "Mina beställningar": Beställd: 2016-09-09, Beräknad leverans: 2016-10-24
Under "Information om varor" står det däremot "Beräknad leverans: 2016-10-27"

Edit: 7 Plus, 256 GB, Gatatsvart.

  • Medlem
  • Solna
  • 2016-09-15 12:24
Ursprungligen av KrilliscH:

Har inte ens fått ett prel.leveransdatum än heller, eller en köplats -.-

Då är du förmodligen inte med i första vändan leveranser. Konstigt om du beställde så tidigt, fast det beror också på vilken färg man väljer och hur många andra som är före i kön som har beställt den färgen. Jag skickade in beställningen 9.03.

Bevaka tråden