Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi som bokat iPhone 7/7 Plus

Tråden skapades och har fått 2504 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Just nu står de att om man bästeller en iphone 7 + från Telia så får man prel leverans den 31 oktober. 128gb mattsvart och silver.

De är snyggt gjort mot oss som bokat tidigt och har datum fram i november.

EDIT:
De står till och med att "Ditt paket kommer att skickas till ditt närmsta postombud 32okt"
Så de är svårtolkat som preliminärt kan jag känna

Senast redigerat 2016-10-11 07:22

Preliminär ....

Nu händer det något hos Telia verkar det som. Mitt levdatum gick från 22/11 till 14/11! Betyder alltså att dom börjar få in telefoner. Förhoppningsvis fortsätter det åt rätt håll och levereras innan månadens slut - något jag ändå haft förhoppningar på.

Beställde Plus Mattsvart 128GB 16/9.

Ursprungligen av vosten:

Just nu står de att om man bästeller en iphone 7 + från Telia så får man prel leverans den 31 oktober. 128gb mattsvart och silver.

De är snyggt gjort mot oss som bokat tidigt och har datum fram i november.

EDIT:
De står till och med att "Ditt paket kommer att skickas till ditt närmsta postombud 32okt"
Så de är svårtolkat som preliminärt kan jag känna

Så här ser Telia på sina leveransdatum och hur de tolkar preliminärt .....

08:10:35 --- Hanna
Hej och välkommen till Telia!
Vad kan jag hjälpa dig med?
--------------------
08:11:30 --- Vosten
Hej!

Jag har beställt en Iphone 7 + mattsvart 128 gb från er den 9/9. Och har för närvarande leveransdatum
Den 7/11. Men när ja dock går in för skoj skull går in och kollar hur lång tid de skulle ta att beställa en lika dan modell till från er. Så ser ju att de är beräknat leveransdatum den 31/10. Detta känns inte alls ok om man kan gå in beställa en nu och få den tidigare en vi som har förbeställt sedan länge.
--------------------
08:12:27 --- Hanna
Vad bra att du hör av dig om detta Mathias. Om jag förstått dig rätt så har du fått ett leveransdatum som är längre fram i tiden än det som finns på vår hemsida. Stämmer detta?
--------------------
08:12:59 --- Vosten
Ja en de som bästeller samma modell idag , och ja har då bästelt 9/9
--------------------
08:14:01 --- Hanna
Okej, jag förstår. Detta beror på att vår hemsida visar ett preliminärt datum som i detta fall inte stämmer. Alla iPhone 7 skickas ut i tur och ordning å du kommer självklart att få din före de som beställt denna efter dig. Hur ser du på det?
--------------------
08:15:12 --- Vosten
Det känns ju välldigt trovärdigt av er att lägga ut datum som ej stämmer. Då texten vid leveransdatumet inte säger att de är ett preliminärt datum heller
--------------------
08:16:06 --- Vosten
Men då vet jag hur de ligger till
--------------------
08:16:30 --- Hanna
Det är som sagt ett beräknat leverans datum och detta kan alltid förändras precis som att din leverans kan komma tidigare eller senare än det sms du fått säger. Finns det något annat du funderar över idag?
--------------------

Ursprungligen av vosten:

Så här ser Telia på sina leveransdatum och hur de tolkar preliminärt .....

08:10:35 --- Hanna
Hej och välkommen till Telia!
Vad kan jag hjälpa dig med?
--------------------
08:11:30 --- Vosten
Hej!

Jag har beställt en Iphone 7 + mattsvart 128 gb från er den 9/9. Och har för närvarande leveransdatum
Den 7/11. Men när ja dock går in för skoj skull går in och kollar hur lång tid de skulle ta att beställa en lika dan modell till från er. Så ser ju att de är beräknat leveransdatum den 31/10. Detta känns inte alls ok om man kan gå in beställa en nu och få den tidigare en vi som har förbeställt sedan länge.
--------------------
08:12:27 --- Hanna
Vad bra att du hör av dig om detta Mathias. Om jag förstått dig rätt så har du fått ett leveransdatum som är längre fram i tiden än det som finns på vår hemsida. Stämmer detta?
--------------------
08:12:59 --- Vosten
Ja en de som bästeller samma modell idag , och ja har då bästelt 9/9
--------------------
08:14:01 --- Hanna
Okej, jag förstår. Detta beror på att vår hemsida visar ett preliminärt datum som i detta fall inte stämmer. Alla iPhone 7 skickas ut i tur och ordning å du kommer självklart att få din före de som beställt denna efter dig. Hur ser du på det?
--------------------
08:15:12 --- Vosten
Det känns ju välldigt trovärdigt av er att lägga ut datum som ej stämmer. Då texten vid leveransdatumet inte säger att de är ett preliminärt datum heller
--------------------
08:16:06 --- Vosten
Men då vet jag hur de ligger till
--------------------
08:16:30 --- Hanna
Det är som sagt ett beräknat leverans datum och detta kan alltid förändras precis som att din leverans kan komma tidigare eller senare än det sms du fått säger. Finns det något annat du funderar över idag?
--------------------

Deras kundtjänst är helt sjukt dålig. Har tjatat på dom flertalet gånger men får inte ut ett skit. Totalt ologiskt!

Jag är dock rätt säker på att många får sina telefoner innan månadens slut - som beställt innan absolut senast 16/9 i alla fall.

Ursprungligen av iphoneinho:

Deras kundtjänst är helt sjukt dålig. Har tjatat på dom flertalet gånger men får inte ut ett skit. Totalt ologiskt!

Jag är dock rätt säker på att många får sina telefoner innan månadens slut - som beställt innan absolut senast 16/9 i alla fall.

Grejer är att dom vet inte ens själva. Suttit på kundtjänst tidigare samt Elgiganten. Apple är lika jobbiga med återförsäljarna som dom är med oss kunder. Inget vet något. Apple säger ett datum och telefonerna kommer ett annat. Men jag skulle gissa att du har din telefon tidigare än november.

Ursprungligen av EmilNordlund:

Grejer är att dom vet inte ens själva. Suttit på kundtjänst tidigare samt Elgiganten. Apple är lika jobbiga med återförsäljarna som dom är med oss kunder. Inget vet något. Apple säger ett datum och telefonerna kommer ett annat. Men jag skulle gissa att du har din telefon tidigare än november.

Jo, jag vet. Har jobbat på Sveriges största Premium Reseller dom två senaste releasenerna av 6 & 6S. Likaså under 7. Leveransinfo från Apple kommer max ett par dagar innan - oftast 24H innan.

Dock tycker jag Telia borde kunna ge lite mer generös intern information, typ köplatser i deras ordersystem. Det skadar ju inte mer än ett levdatum sex veckor bort som dessutom flyttas fram nonstop. I alla fall i mitt tycke. Samtidigt vill dom ju locka kunder att handla - och det gör dom med trevliga leveransdatum på deras hemsida.

Återigen, vilket jävla i-landsproblem! Är ju fan krig i världen, för att inte tala om dom stackars Samsung-köparna ??. Skäms lite att jag sitter och refreshar orderstatus tjugo gånger om dagen. Den kommer när den kommer.

Ursprungligen av iphoneinho:

Jo, jag vet. Har jobbat på Sveriges största Premium Reseller dom två senaste releasenerna av 6 & 6S. Likaså under 7. Leveransinfo från Apple kommer max ett par dagar innan - oftast 24H innan.

Dock tycker jag Telia borde kunna ge lite mer generös intern information, typ köplatser i deras ordersystem. Det skadar ju inte mer än ett levdatum sex veckor bort som dessutom flyttas fram nonstop. I alla fall i mitt tycke. Samtidigt vill dom ju locka kunder att handla - och det gör dom med trevliga leveransdatum på deras hemsida.

Återigen, vilket jävla i-landsproblem! Är ju fan krig i världen, för att inte tala om dom stackars Samsung-köparna ??. Skäms lite att jag sitter och refreshar orderstatus tjugo gånger om dagen. Den kommer när den kommer.

Haha men visst..det är ju ändå bara en telefon

Beställde en 128gb JB + Direkt vid förköp hos telia fick idag mitt datum ändrat från 22/11 till 31/10. verkar som dom börjar få in lite nu.

Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: XXXX beräknas att levereras till dig 2016-10-31. Hälsningar Telia

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2016-10-11 10:38

Beställde en 7+ 256GB på lanseringsdagen direkt från Apple. Beställningen bekräftades klockan 10:32. Beställde även ett skal i samma leverans. Allt levererades i fredags förmiddags med UPS. Kanske är intressant för den som väntar på något gott...

Min order står som 31/10, och det va det datumet jag fick för 2v sen. Så ringde till telia nyss och dom trodde inget lurar skulle lämna dom försänn slutet på månaden alt början av november. Hoppas det går lite fortare än så

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-11 11:09
Ursprungligen av iphoneinho:

Nu händer det något hos Telia verkar det som. Mitt levdatum gick från 22/11 till 14/11! Betyder alltså att dom börjar få in telefoner. Förhoppningsvis fortsätter det åt rätt håll och levereras innan månadens slut - något jag ändå haft förhoppningar på.

Beställde Plus Mattsvart 128GB 16/9.

Ursprungligen av iphoneinho:

Jag är dock rätt säker på att många får sina telefoner innan månadens slut - som beställt innan absolut senast 16/9 i alla fall.

Ursprungligen av stacke:

Beställde en 128gb JB + Direkt vid förköp hos telia fick idag mitt datum ändrat från 22/11 till 31/10. verkar som dom börjar få in lite nu.

Ursprungligen av EmilNordlund:

Grejer är att dom vet inte ens själva. Suttit på kundtjänst tidigare samt Elgiganten. Apple är lika jobbiga med återförsäljarna som dom är med oss kunder. Inget vet något. Apple säger ett datum och telefonerna kommer ett annat.

Ursprungligen av iphoneinho:

Leveransinfo från Apple kommer max ett par dagar innan - oftast 24H innan.

Även mitt gick från 22/11 till 14/11. Ska jag göra en gissning utifrån ovanstående så känns det som att de har fått info om att de får in lurar idag/imorgon men att de inte vet hur många. Mina uppdaterings-sms från Telia har alla varit på onsdagar.

Ursprungligen av iphoneinho:

Den kommer när den kommer.

Indeed. Jag har ingen brådska men får jag den i december så blir jag lite irriterad.

  • Medlem
  • 2016-10-11 11:15
Ursprungligen av jonasn:

Även mitt gick från 22/11 till 14/11. Ska jag göra en gissning utifrån ovanstående så känns det som att de har fått info om att de får in lurar idag/imorgon men att de inte vet hur många. Mina uppdaterings-sms från Telia har alla varit på onsdagar.

Indeed. Jag har ingen brådska men får jag den i december så blir jag lite irriterad.

Mitt står fortfarande 23/11 ???
NU när jag kollat så fick jag också sms angående om uppdatering på onsdagar. ???

Ursprungligen av NCSD:

Mitt står fortfarande 23/11 ???
NU när jag kollat så fick jag också sms angående om uppdatering på onsdagar. ???

När beställde du din då och vilken modell? Själv beställde jag så sent som 18/9 och fick mitt datum ändrat idag till 14/11 (jag har beställt en mattsvart 7plus 128gb)

Får ni sms-uppdatering från Telia när datum ändras? Det får inte jag. Men men. Spännande att se imorgon om datumet ändras framåt eller bakåt. Glöm inte popcornen!

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2016-10-11 12:08
Ursprungligen av Kalasleo:

När beställde du din då och vilken modell? Själv beställde jag så sent som 18/9 och fick mitt datum ändrat idag till 14/11 (jag har beställt en mattsvart 7plus 128gb)

Både jag och @NCSD har beställt 7+ 256GB JB på releasedagen.

Ursprungligen av iphoneinho:

Får ni sms-uppdatering från Telia när datum ändras? Det får inte jag. Men men. Spännande att se imorgon om datumet ändras framåt eller bakåt. Glöm inte popcornen!

Nja, inte varje gång. Min uppdateringshistorik ser ut så här:
Timeline
2016-09-28 13:14
Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: *************** beräknas att levereras till dig 2016-11-10. Hälsningar Telia
2016-09-28 08:17
Hej! Vi vet att du väntar på din nya iPhone och gör allt vi kan för att du ska få hem den så snart som möjligt. Följ din order på http://leverans.telia.se/o/xxxxxxxxxxxxxxx, du kommer också få uppdateringar via sms när statusen ändras. Observera att leveransdatumet är preliminärt fram tills att du får ett kollinummer. Hälsningar Telia
2016-09-21 08:33
Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: *************** beräknas att levereras till dig 2016-09-22. Hälsningar Telia
2016-09-09 11:23
Din varuorder är mottagen och ligger i kö för leverans. Ditt ordernr är *************** Följ status på http://leverans.telia.se/o/xxxxxxxxxxxxxxx Hälsningar Telia

Och däremellan har det hoppat fram och tillbaka en hel del.

  • Medlem
  • 2016-10-11 14:17

Nu verkar det ju visserligen som att de flesta här inne bokat Plusmodellen men;

Fick nu SMS från Halebop som skickat min iPhone 7 128GB Svart.
Beställd 27/9. Hyfsat nöjd iaf

Ursprungligen av Rudie:

Nu verkar det ju visserligen som att de flesta här inne bokat Plusmodellen men;

Fick nu SMS från Halebop som skickat min iPhone 7 128GB Svart.
Beställd 27/9. Hyfsat nöjd iaf

Nice! Tänk om dom kunde skicka min 7 plus 128 mattsvart. Beställde samma dag som du. Dock "några" fler som beställt plus..

  • Medlem
  • 2016-10-11 17:22
Ursprungligen av Rudie:

Nu verkar det ju visserligen som att de flesta här inne bokat Plusmodellen men;

Fick nu SMS från Halebop som skickat min iPhone 7 128GB Svart.
Beställd 27/9. Hyfsat nöjd iaf

Så sjukt störigt... Beställde en iPhone 7 plus 128GB Rosegold 10/9 (!!!) från Halebop och de kan inte ens bekräfta när den kommer att skickas ut. Skrev till dem idag och frågade om leverans men de kan inte ge några konkreta svar på när... suck!

  • Medlem
  • 2016-10-11 19:08

Var förbi Telenor i Nacka idag för att kolla om de hört något. Butiken har fortfarande inte fått in en endaste + sedan lanseringen. Kommer nog dröja det här.

Ursprungligen av PJM:

Var förbi Telenor i Nacka idag för att kolla om de hört något. Butiken har fortfarande inte fått in en endaste + sedan lanseringen. Kommer nog dröja det här.

Ja det verkar stopp överallt, riktigt tråkigt

Ursprungligen av Vervu:

Så sjukt störigt... Beställde en iPhone 7 plus 128GB Rosegold 10/9 (!!!) från Halebop och de kan inte ens bekräfta när den kommer att skickas ut. Skrev till dem idag och frågade om leverans men de kan inte ge några konkreta svar på när... suck!

Jo tack, man är lagom glad på dom! Beställde 9/9 cirka kvart över nio, fick mail om att ordern var gjort vid halv tio men har inte heller fått något preliminärt leveransdatum för min 7+ JB 128gb.. Är det många som inte fått något datum eller hur ligger de till boppare?

Lite besviken efter att ha varit halebop trogen i snart 10 år

Ursprungligen av WiFi:

Fick min idag. Håller tummarna för dig nu!

Idag så! Men nu vet jag varför den dröjde en dag. Sista biten til Gotland går med båt och de går inte jätteofta tyvärr, så därför dröjde det tills imorse

  • Medlem
  • Arvika
  • 2016-10-11 21:50
Ursprungligen av Pontanleet:

Jo tack, man är lagom glad på dom! Beställde 9/9 cirka kvart över nio, fick mail om att ordern var gjort vid halv tio men har inte heller fått något preliminärt leveransdatum för min 7+ JB 128gb.. Är det många som inte fått något datum eller hur ligger de till boppare?

Lite besviken efter att ha varit halebop trogen i snart 10 år

Beställde samma mobil samma tid ca, fick besked om preliminär leverans V 43 förra veckan.

Jag fick min telefon (7+, 128GB, svart) igår. Tog drygt två veckor från beställning från Apple. Hittills grymt nöjd, men jag verkar ha drabbats av "hissgate". När den jobbar låter det nästan som att det är en gammal mekanisk hårddisk i. Det var extra tydligt igår när säkerhetskopian tankades in och alla appar laddades ner. Då blev den också väldigt varm. Det hörs dock bara med telefonen mot örat. Har inte testat att filma när det låter, så det är oklart om filmen påverkas.

Stereohögtalarna gillar jag verkligen. TouchID har blivit många gånger bättre än på min gamla sexa. Allt känns bra med telefonen, förutom hissgate då...

Nån som har preliminär leveranstid på iphone 7 plus 256 mattsvart från halebop?

  • Medlem
  • 2016-10-12 10:49

Beställde iphone 7+ 128gb JB den 9/9 kl 09:15. Fick idag preliminärt leveransdatum vecka 49-51, fyfan.. Halebop

Den är sur... Men du har iaf ett preliminär datum .... Min står bara 3-5 veckor och har gjort så i 5 veckor. Sen när man frågar 3 så säger dom att dom inte vet något ....

Ursprungligen av Christoffer Larsson:

Idag så! Men nu vet jag varför den dröjde en dag. Sista biten til Gotland går med båt och de går inte jätteofta tyvärr, så därför dröjde det tills imorse

Idag kom min 128GB Svart Plus upp till Luleå. Har alltid kört med Apples läderskal och kör även det på denna, sjukt nöjd med de nya knapparna, känns så mycket mer premium än tidigare!

Telia vill sälja sina telefoner. Därför ljuger de medvetet vid försäljningstillfället för att sedan sakta lägga på dagar på leveranstiden. För hade de visat den leveranstid de estimerat så kommer antalet avbrutna köp öka. Någon borde anmäla dem.

Ursprungligen av vosten:

Så här ser Telia på sina leveransdatum och hur de tolkar preliminärt .....

08:10:35 --- Hanna
Hej och välkommen till Telia!
Vad kan jag hjälpa dig med?
--------------------
08:11:30 --- Vosten
Hej!

Jag har beställt en Iphone 7 + mattsvart 128 gb från er den 9/9. Och har för närvarande leveransdatum
Den 7/11. Men när ja dock går in för skoj skull går in och kollar hur lång tid de skulle ta att beställa en lika dan modell till från er. Så ser ju att de är beräknat leveransdatum den 31/10. Detta känns inte alls ok om man kan gå in beställa en nu och få den tidigare en vi som har förbeställt sedan länge.
--------------------
08:12:27 --- Hanna
Vad bra att du hör av dig om detta Mathias. Om jag förstått dig rätt så har du fått ett leveransdatum som är längre fram i tiden än det som finns på vår hemsida. Stämmer detta?
--------------------
08:12:59 --- Vosten
Ja en de som bästeller samma modell idag , och ja har då bästelt 9/9
--------------------
08:14:01 --- Hanna
Okej, jag förstår. Detta beror på att vår hemsida visar ett preliminärt datum som i detta fall inte stämmer. Alla iPhone 7 skickas ut i tur och ordning å du kommer självklart att få din före de som beställt denna efter dig. Hur ser du på det?
--------------------
08:15:12 --- Vosten
Det känns ju välldigt trovärdigt av er att lägga ut datum som ej stämmer. Då texten vid leveransdatumet inte säger att de är ett preliminärt datum heller
--------------------
08:16:06 --- Vosten
Men då vet jag hur de ligger till
--------------------
08:16:30 --- Hanna
Det är som sagt ett beräknat leverans datum och detta kan alltid förändras precis som att din leverans kan komma tidigare eller senare än det sms du fått säger. Finns det något annat du funderar över idag?
--------------------

Bevaka tråden