Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar man ALLA bilder i iCloud från webbläsare? CMD+A ?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur raderar man ALLA bilder i iCloud från webbläsare? CMD+A?
Helt stört att man måste stänga ner all bildström och icloudbibliotek på alla ens devices och vänta ut 30 dagar innan det försvinner från icloud?
För så fort man har tömt på alla bilder i telefonen ipaden och i macen och arkiverat bilderna på en extern disk och börjar om på ny kula och startar upp icloud igen så kommer det läggas tillbaka från icloud i alla ens devices igen. Eller?
Jag vill ju göra soprent. Sett nog av dessa bilder som är flera år gamla.

När jag då loggar in på iCloud via webbläsare så går det att radera bilderna MEN bara en i taget. Det kommer att ta tid kan jag säga. Flera tusen bilder. Finns det nåt sätt exempelvis cmd+a och radera, (markera alla) eller ska det vara så här (ursäkta uttrycket) urbota korkat?

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-08-31 19:56

Gå till https://www.icloud.com/#photos
Tryck på Välj bilder
markera första bilden
scrolla ner till sista bilden
håll in ⇧ och markera sista bilden
nu när alla bilder är markerade väljer du Radera.

Simpelt? Nej. Men det är nog inget som har särskilt stor efterfrågan...

Ursprungligen av KillwithSkill:

Hur raderar man ALLA bilder i iCloud från webbläsare? CMD+A?
Helt stört att man måste stänga ner all bildström och icloudbibliotek på alla ens devices och vänta ut 30 dagar innan det försvinner från icloud?
För så fort man har tömt på alla bilder i telefonen ipaden och i macen och arkiverat bilderna på en extern disk och börjar om på ny kula och startar upp icloud igen så kommer det läggas tillbaka från icloud i alla ens devices igen. Eller?
Jag vill ju göra soprent. Sett nog av dessa bilder som är flera år gamla.

När jag då loggar in på iCloud via webbläsare så går det att radera bilderna MEN bara en i taget. Det kommer att ta tid kan jag säga. Flera tusen bilder. Finns det nåt sätt exempelvis cmd+a och radera, (markera alla) eller ska det vara så här (ursäkta uttrycket) urbota korkat?

Tack det fungerade. Men Jag får även på dom sista 57 bilderna ett felmeddelande. Kan inte se dom. Men det går att markera dom och välja radera. Men det går nån sekund så kommer detta upp.
Aja, fick bort 5500 bilder och videos... Nu kan man andas fritt igen

1
Bevaka tråden