Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rensa iPhone-kalender

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan! Det är såhär att jag har lite problem med min kalender i min iPhone som jag hoppas att ni har svar på. Jag går i skolan och kunde då via en tjänst klicka i så att jag fick hela skolschemat direkt i kalenderappen och på så sätt kunde se schemat i klockan, problemet är att schemat fortlöper in på nästa år där jag nu får annat schema, så min fråga är om man kan rensa en kalender helt?
Mvh ?

Lägger skolan ut det nya schemat i csv-format så kan du enkelt importera det i din webbmail.

Rätt sätt kan jag tycka vore att de delade schemat till studenterna via ett mailkonto och de får således uppdateringar om det ändras.

Kan dessvärre inte svara mer precist än så då jag inte vet vad "via en tjänst" är för en tjänst, samt att jag inte vet vad du menar med "se kalendern i klockan (menar du Apple watch?".

Hmm ja det är konstigt. Skolan använder Schoolsoft och det är alltså där som schemat ligger, sen kan man på sin profil trycka i att man vill få schemat i sin kalender på sin iPhone och detta fall även min Apple watch. Problemet är att det har kommit ett nytt schema på schoolsoft men inte i min kalender på telefonen. Ser ut som att deras tjänst heter iCalendar om det kan stämma?

1
Bevaka tråden