Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung presenterar Note 7

Tråden skapades och har fått 191 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av EnDumEn:

Genuint intresserad av vad det är du känner dig begränsad med jämfört med android. Pennan förstår jag fördelarna med men du skriver att även utan pennan känner du dig begränsad. Några konkreta exempel?

hehe ju jag förstår, du är inte den första som frågar det. Några enkla ex:
- Använda Bluetooth för att skicka anteckningar, enstaka bilder till datorn snabbt.
- Jag har en högtalare och headset. Jag använder en för musik och annan för telefonsamtal. Android kan man man välja men inte iOS.
- Jag behöver många gånger flytta filer från jobb, hem etc. Android kopplar jag till datorn och flyttar över det jag vill. iOS går inte.
- Bilder, jag vill enkelt flytta över allt till datorn och deleta bilderna direkt. På iOS så kan man inte ens välja alla bilder o delta. Man kan visserligen koppla till datorn och köra import/delete men ändå.
- Filsystem. Det säger allt. Jag kan kopiera över filmer direkt till systemet och öppna med vad jag vill. Inte lika enkel på iOS. Det finns bra appar som spelar många format men det är inte lika enkel att lägga över filer som enkelt kan öppnas med olika program. Det är mer en säkerhets grej på iOS.

Jag inser att dessa saker är när man är lite mer avancerad användare och kanske inte 90% av användarna. Mobiler har blivit så snabba och avancerade så jag gör mer o mer med min lur så dessa saker är viktiga för mig att kunna göra.

Ursprungligen av oldpeer:

Och där är väl också en fördel med android som operativsystem. Du som konsument får olika alternativ. En del är mer omfattande än andra. Vissa föredrar ett rent android (som är relativt funktionsfattigt och har en halvdan säkerhetskopiering), och andra fördrar ett mer omfattande system som t.ex Samsung blir allt bättre på att implementera. Som Google säger: Be together, not the same.

Jupp helt rätt.

@Alix:
Ju det har jag på min Oneplus3, rätt coolt. På iOS är det ändå mer integrerat och funkar bra så jag önskar det fanns på Android utan handpåläggning men visst vi har mer alternativ.

@Mackan1984:
Jag vill se hur Note2 luren såg ut innan, folk misshandlar sina lurar otroligt så han personen suttit på sin telefon för många gånger och skadat batteriet jaaaa....
Just nu är Samsung i hetluften så allt blir en artikel, jag är säker detta händer med fler telefoner och kanske iPhone men det är inte lika hett nyhet.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2016-09-29 14:09
Ursprungligen av reza666:

hehe ju jag förstår, du är inte den första som frågar det. Några enkla ex:
- Använda Bluetooth för att skicka anteckningar, enstaka bilder till datorn snabbt.
- Jag har en högtalare och headset. Jag använder en för musik och annan för telefonsamtal. Android kan man man välja men inte iOS.
- Jag behöver många gånger flytta filer från jobb, hem etc. Android kopplar jag till datorn och flyttar över det jag vill. iOS går inte.
- Bilder, jag vill enkelt flytta över allt till datorn och deleta bilderna direkt. På iOS så kan man inte ens välja alla bilder o delta. Man kan visserligen koppla till datorn och köra import/delete men ändå.
- Filsystem. Det säger allt. Jag kan kopiera över filmer direkt till systemet och öppna med vad jag vill. Inte lika enkel på iOS. Det finns bra appar som spelar många format men det är inte lika enkel att lägga över filer som enkelt kan öppnas med olika program. Det är mer en säkerhets grej på iOS.

Jag inser att dessa saker är när man är lite mer avancerad användare och kanske inte 90% av användarna. Mobiler har blivit så snabba och avancerade så jag gör mer o mer med min lur så dessa saker är viktiga för mig att kunna göra.

Jag skulle nog anse mig själv som också "avancerad" användare men kör ju iOS och är toknöjd med det. Jag gillar generellt Apples lösningar på det mesta. (dock långt ifrån allt!)

- Det gör jag också men jag använder Pushbullet för sånt. Finns även till Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id...

- Det var ju en rätt udda grej, men ja, det är ju en nackdel att det inte funkar på iOS men gör det på Android.

- Är det stora filer? Jag flyttar också en del filer. Eller... Jag flyttar inte längre filer då allt ligger i molnet så oavsett vilken enhet jag sitter med för stunden så kommer jag åt allt. Jag minns inte sist jag kopplade in en sladd i mobilen för att kopiera saker.

- Ja, det är en rätt skum begränsning som inte är speciellt logiskt/användarvänligt för användaren. Men jag har ju backup till iCloud där även mitt bildbibliotek sparas (de bilder som ligger på mobilen). Går jag till icloud.com så kan jag där gå in på mina bilder och välja alla och ladda ner dessa. De lägger jag sen i min Onedrive-mapp för bilder då jag föredrar den lösningen. Sen markerar jag alla bilder i iCloud och deletar dem. Innan iCloud bildbibliotek gjorde jag som du gör, men principen är ju densamma även nu bara att man går till en hemsida istället för utforskaren. (och du slipper koppla in en sladd i datorn)

- Jag ser fördelen med filsystem, men jag ser också fördelarna med Apples system. Och nackdelarna såklart med båda. Eftersom jag streamar eller har allt i molnet så är jag väldigt oberoende av ett filsystem. vad gäller vissa filer så är ju Onedrives mappstruktur mitt "filsystem" kan man säga.

Ursprungligen av reza666:

@Mackan1984:
Jag vill se hur Note2 luren såg ut innan, folk misshandlar sina lurar otroligt så han personen suttit på sin telefon för många gånger och skadat batteriet jaaaa....
Just nu är Samsung i hetluften så allt blir en artikel, jag är säker detta händer med fler telefoner och kanske iPhone men det är inte lika hett nyhet.

Ja jag vet inte vad Pao ville bevisa i sitt ryck-inlägg utan provokation men tydligen så påstod han att Note inte börjat brinna i ett plan som iPhone, så jag bara motbevisa han.

Allt med ett batteri i riskerar att brinna och smartphones av olika märken fattar eld hela tiden.
Men i och med att samsung drog tillbaka Note 7an får vi anta att det var ytterligare en faktor med i bilden där, case closed.

Men att försöka på nåt sätt vrida detta till att iPhone brinner oftare eller på fler obekväma platser går inte.
Allra minst med ett märke som Samsung som säljer såpass mycket.

  • Medlem
  • 2016-09-29 20:18
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja jag vet inte vad Pao ville bevisa i sitt ryck-inlägg utan provokation men tydligen så påstod han att Note inte börjat brinna i ett plan som iPhone, så jag bara motbevisa han.

Allt med ett batteri i riskerar att brinna och smartphones av olika märken fattar eld hela tiden.
Men i och med att samsung drog tillbaka Note 7an får vi anta att det var ytterligare en faktor med i bilden där, case closed.

Men att försöka på nåt sätt vrida detta till att iPhone brinner oftare eller på fler obekväma platser går inte.
Allra minst med ett märke som Samsung som säljer såpass mycket.

Jag påstod att Note 7 inte hade (ännu) brunnit på ett plan men på en massa andra ställen

Det var ju en såpass stor del av Note 7 som hade problem så man återkallade den snabbt. Nu har Samsung bytt ut en miljon enheter och för varje dag kommer vi närmare att även vi här i Sverige får våra.

Passus om iPhone var säkert onödig men jag ville visa att telefoner får problem hela tiden men så fort en Samsung får problem oavsett om det har med Note 7 SDI batterier eller inte så skrivs det hej vilt.

Personligen efter att ha kollat in alla utom Note 7 live så tycker jag att iPhone telefonerna och S7 telefonerna är otroligt lika hårdvarumässigt och det handlar betydligt mer om operativsystem och special funktioner som finns hos båda

Ursprungligen av PaO:

Jag påstod att Note 7 inte hade (ännu) brunnit på ett plan men på en massa andra ställen

Det var ju en såpass stor del av Note 7 som hade problem så man återkallade den snabbt. Nu har Samsung bytt ut en miljon enheter och för varje dag kommer vi närmare att även vi här i Sverige får våra.

Passus om iPhone var säkert onödig men jag ville visa att telefoner får problem hela tiden men så fort en Samsung får problem oavsett om det har med Note 7 SDI batterier eller inte så skrivs det hej vilt.

Personligen efter att ha kollat in alla utom Note 7 live så tycker jag att iPhone telefonerna och S7 telefonerna är otroligt lika hårdvarumässigt och det handlar betydligt mer om operativsystem och special funktioner som finns hos båda

Jamen det du ser hända samsung i media nu har hänt med Apple sen iPhone 4.
Antennagate, bendgate och batteriminerals-gruvan med barnarbetare där alla smartphonetillverkare var med men Apple fick störst rubrik om det.

Det handlar om klick från läsare bara.
Din Note 7a kommer vara fantastisk och kommer ha lika stor chans att brinna som vilken annan mobil som helst.

Gör du en googling på Sony, Apple, Samsung, huawei, xiaomi eller något annat plus "...caught fire" så kommer du hitta en artikel.

  • Medlem
  • 2016-09-29 21:08
Ursprungligen av EnDumEn:

Jag skulle nog anse mig själv som också "avancerad" användare men kör ju iOS och är toknöjd med det. Jag gillar generellt Apples lösningar på det mesta. (dock långt ifrån allt!)

- Det gör jag också men jag använder Pushbullet för sånt. Finns även till Android:
https://play.google.com/store/apps/details?id...

- Det var ju en rätt udda grej, men ja, det är ju en nackdel att det inte funkar på iOS men gör det på Android.

- Är det stora filer? Jag flyttar också en del filer. Eller... Jag flyttar inte längre filer då allt ligger i molnet så oavsett vilken enhet jag sitter med för stunden så kommer jag åt allt. Jag minns inte sist jag kopplade in en sladd i mobilen för att kopiera saker.

- Ja, det är en rätt skum begränsning som inte är speciellt logiskt/användarvänligt för användaren. Men jag har ju backup till iCloud där även mitt bildbibliotek sparas (de bilder som ligger på mobilen). Går jag till icloud.com så kan jag där gå in på mina bilder och välja alla och ladda ner dessa. De lägger jag sen i min Onedrive-mapp för bilder då jag föredrar den lösningen. Sen markerar jag alla bilder i iCloud och deletar dem. Innan iCloud bildbibliotek gjorde jag som du gör, men principen är ju densamma även nu bara att man går till en hemsida istället för utforskaren. (och du slipper koppla in en sladd i datorn)

- Jag ser fördelen med filsystem, men jag ser också fördelarna med Apples system. Och nackdelarna såklart med båda. Eftersom jag streamar eller har allt i molnet så är jag väldigt oberoende av ett filsystem. vad gäller vissa filer så är ju Onedrives mappstruktur mitt "filsystem" kan man säga.

Kapar tråden lite
Mina topp 5 varför jag föredrar Android (inga Samsung eller Note funktioner specifikt)

1. Anpassning av hemskärmen och app lådan
2. Widgets
3. Att välja standard program
4. Filhantering
5. Att inte vara så beroende av datorer

  • Medlem
  • 2016-09-29 21:23
Ursprungligen av PaO:

... 4. Filhantering ...

Vilket är en mardröm när det gäller att koppla Androiden till Macen, som saknar inbyggt stöd för MTP-lagring, och där Android File Transfer inte har uppdaterats på snart fyra år! AFT buggar mer och mer. Tur man har Linux också, där MTP är inbyggt via libmtp. Varför kan inte Apple också göra det? Jo, det gagnar dem med Android, men kvittar lika dem med Iprylar... Grr...

@EnDumEn:
Ju alla system har sina för och nackdelar. Jag kan inte på jobbdatorn installera vad som helst så man får anpassa sig efter situationen.
Ingen konstig eller skum grej att vilja kopiera över sina filer från katalog till katalog. Jag kör numera även sync mot dropbox men vill ändå kunna snabbt flytta över stora filer direkt till datorn och rensa samtidigt. Enormt skönt att kunna komma åt mina filer. Vi har olika behov helt enkelt inget konstigt med det.

@PaO: jag ville göra listan kort men det finne många fler bra saker som du skriver
Älskar widgets själv. En gång i tiden minns jag att jag tyckte det var shit men inte nu längre. Man ändrar sin smak och tycke...

Ursprungligen av PaO:

Kapar tråden lite
Mina topp 5 varför jag föredrar Android (inga Samsung eller Note funktioner specifikt)

1. Anpassning av hemskärmen och app lådan
2. Widgets
3. Att välja standard program
4. Filhantering
5. Att inte vara så beroende av datorer

Jag hänger på och ger en motsvarande till iOS ?

1. Appar och AppStore överlag är så mycket trevligare än google play enligt mitt tycke.
2. Du är garanterad en snyggt förpackad allround mobil.
3. Tillbehör finns alltid i överflöd, överallt.
4. När Apple släpper en funktion så är den 100% (förutom kartappen men kan inte tänka mig googles var det från start heller).
5. Hade jag velat vara snål hade jag kunnat vara nöjd med en iPhone och en Apple Tv/kabel till tvn/smart-tv.

Jag älskar ju prylar så har för mycket egentligen, en iMac, macbook air, iPhone 6S plus, iPad air 2, ATV 4, en lenovo speldator till tvn och en ps4 ?

Ska byta min 6S plus mot någon mindre iPhone tänkte jag, det stora formatet var inget för mig efter 9 månader känner jag.
Tror faktiskt jag köper mig en SE i väntan på iPhone 8(?).

  • Medlem
  • 2016-09-29 22:46
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag hänger på och ger en motsvarande till iOS ?

1. Appar och AppStore överlag är så mycket trevligare än google play enligt mitt tycke.
2. Du är garanterad en snyggt förpackad allround mobil.
3. Tillbehör finns alltid i överflöd, överallt.
4. När Apple släpper en funktion så är den 100% (förutom kartappen men kan inte tänka mig googles var det från start heller).
5. Hade jag velat vara snål hade jag kunnat vara nöjd med en iPhone och en Apple Tv/kabel till tvn/smart-tv.

Jag älskar ju prylar så har för mycket egentligen, en iMac, macbook air, iPhone 6S plus, iPad air 2, ATV 4, en lenovo speldator till tvn och en ps4 ?

Ska byta min 6S plus mot någon mindre iPhone tänkte jag, det stora formatet var inget för mig efter 9 månader känner jag.
Tror faktiskt jag köper mig en SE i väntan på iPhone 8(?).

Trevligt

Precis vad jag menar nu när Apple har uppdaterat iPhone på en massa punkter där jag tyckte de var obegripligt efter på så är de hårdvarumässigt lika med tex Samsung. Ingen av dem är kass eller Super mycket bättre utan, tycke och smak och mjukvara istället för hårdvara vilket är i sig mycket intressant

Här kommer min topp 5 Samsung specifika funktioner som inte nödvändigtvis finns i vanilla Android

1. Splitscreen och floating windows
2. Always-on display
3. Filhantering (igen)
4. Siffror alltid framme tangentbordet
5. Rörelser och gester

Här kommer även en intressant artikel om Note 7 batteri haveri

http://m.androidcentral.com/frequency-illusio...

  • Medlem
  • 2016-09-29 22:50
Ursprungligen av reza666:

@EnDumEn:
Ju alla system har sina för och nackdelar. Jag kan inte på jobbdatorn installera vad som helst så man får anpassa sig efter situationen.
Ingen konstig eller skum grej att vilja kopiera över sina filer från katalog till katalog. Jag kör numera även sync mot dropbox men vill ändå kunna snabbt flytta över stora filer direkt till datorn och rensa samtidigt. Enormt skönt att kunna komma åt mina filer. Vi har olika behov helt enkelt inget konstigt med det.

@PaO: jag ville göra listan kort men det finne många fler bra saker som du skriver
Älskar widgets själv. En gång i tiden minns jag att jag tyckte det var shit men inte nu längre. Man ändrar sin smak och tycke...

Din lista var lysande

Det intressanta är med widgets och anpassning av hemskärmen att min privata telefon och jobbe telefon ser helt olika ut med genvägar och widgets

  • Medlem
  • 2016-09-29 22:55
Ursprungligen av Redaktionen:

Samsung presenterade ikväll som väntat telefonen Galaxy Note 7, och i samma veva presenterades även det uppgraderade VR-headsetet Gear VR.

Läs hela artikeln här

Tror ni jag är redo när jag får min Note 7

Ursprungligen av PaO:

Trevligt

Precis vad jag menar nu när Apple har uppdaterat iPhone på en massa punkter där jag tyckte de var obegripligt efter på så är de hårdvarumässigt lika med tex Samsung. Ingen av dem är kass eller Super mycket bättre utan, tycke och smak och mjukvara istället för hårdvara vilket är i sig mycket intressant

Här kommer min topp 5 Samsung specifika funktioner som inte nödvändigtvis finns i vanilla Android

1. Splitscreen och floating windows
2. Always-on display
3. Filhantering (igen)
4. Siffror alltid framme tangentbordet
5. Rörelser och gester

Här kommer även en intressant artikel om Note 7 batteri haveri

http://m.androidcentral.com/frequency-illusio...

Jag förstår dom som vill ha mycket sånt men jag är nog en minimalist när det kommer till olika OS.
Windows som länge har varit ett hatobjekt för mig sedan mitten av 90-talet efter allt städande kring filer och omformateringar, har jag lyckats få till enkelt och snyggt med 4 texter att klicka på skrivbordet.
Spel, internet, film och kontrollpanelen ?

Filer är för mig en börda, så för mig är ju både iOS och Mac OS en fröjd med det.
Vill jag skicka ett textdokument eller bild är det inga svårigheter för mig på iOS, kan inte komma på så mycket andra typer av filer de flesta behöver hantera.

Du får gärna berätta vilka filer du sysslar mest med som inte skulle gå på iOS?
Är bara nyfiken ?

  • Medlem
  • 2016-09-29 23:22
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag förstår dom som vill ha mycket sånt men jag är nog en minimalist när det kommer till olika OS.
Windows som länge har varit ett hatobjekt för mig sedan mitten av 90-talet efter allt städande kring filer och omformateringar, har jag lyckats få till enkelt och snyggt med 4 texter att klicka på skrivbordet.
Spel, internet, film och kontrollpanelen ?

Filer är för mig en börda, så för mig är ju både iOS och Mac OS en fröjd med det.
Vill jag skicka ett textdokument eller bild är det inga svårigheter för mig på iOS, kan inte komma på så mycket andra typer av filer de flesta behöver hantera.

Du får gärna berätta vilka filer du sysslar mest med som inte skulle gå på iOS?
Är bara nyfiken ?

Jag har automatisk backup av alla foto till min NAS en personlig bildström om jag får låna ett Apple utryck.

Men många bilder är samma för jag är trigger happy så jag går igenom och rensar och sedan sorterar bilderna och lägger dem i mappar på NAS centralt, likadant gör mun fru så vi har gemensamma bilder med raderat skräp (ligger dock kvar i backup)
Detta gör jag direkt från min Note med lysande filhantering där jag kan markera flera filer / bilder på en gång genom att dra med s-pen.

Då jag använder olika program och kan ställa standard program kan jag öppna filer direkt i filhanteraren istället för att öppna appen först

Sedan en fråga funkar detta på IOS?
I somras på vår utlandssemester hade barnen en digitalkamera och min fru en. För att ta backup pluggade jag in dem via USB OTG och får då upp dem som en enhet i filhanteraren och kan kopiera alla foto löpande till mitt SD kort och sedan via WiFi ladda hem dem till vår NAS
Då kunde de i praktiken tappa kameran i havet utan att alla bilder försvann
Hade ju funkat med PC men jag är så glad att jag slipper att hela tiden vara beroende av en dator

Ursprungligen av PaO:

Jag har automatisk backup av alla foto till min NAS en personlig bildström om jag får låna ett Apple utryck.

Men många bilder är samma för jag är trigger happy så jag går igenom och rensar och sedan sorterar bilderna och lägger dem i mappar på NAS centralt, likadant gör mun fru så vi har gemensamma bilder med raderat skräp (ligger dock kvar i backup)
Detta gör jag direkt från min Note med lysande filhantering där jag kan markera flera filer / bilder på en gång genom att dra med s-pen.

Då jag använder olika program och kan ställa standard program kan jag öppna filer direkt i filhanteraren istället för att öppna appen först

Sedan en fråga funkar detta på IOS?
I somras på vår utlandssemester hade barnen en digitalkamera och min fru en. För att ta backup pluggade jag in dem via USB OTG och får då upp dem som en enhet i filhanteraren och kan kopiera alla foto löpande till mitt SD kort och sedan via WiFi ladda hem dem till vår NAS
Då kunde de i praktiken tappa kameran i havet utan att alla bilder försvann
Hade ju funkat med PC men jag är så glad att jag slipper att hela tiden vara beroende av en dator

Ja vad gäller bildströmmen du pratar om har jag det genom iCloud, mest för att det är enkelt och jag inte orkar ordna med en lösning med NAS ?
Mappar för tillfällen går att ordna och plats för fotona sparas automatiskt.
Radera är väl lika smidigt som överallt.

Ja du kan köpa en kabel för antingen USB-till-lightning eller SD-läsare-till-lightning och sen ladda upp dom.
295:-/st på Apple.se så går väl få tag i nån hundring billigare någon annanstans ?

Det finns ju NASar specifika för endast iOS/Android-lösningar om man vill slippa förbereda dom med dator.

Edit:
När du använder USB-kabeln kommer en "kamera"-flik upp i bilder där dina digitalkamera-foton är och du kan importera eller radera.
http://assets.ilounge.com/images/reviews_appl...

Tillbaks till ämnet, tack.

  • Medlem
  • 2016-10-01 09:33

Gillar Telenors reklam
Speciellt telefonen mamman har i handen

https://www.youtube.com/shared?ci=qbCzZkHNvak

  • Medlem
  • 2016-10-01 09:40
Ursprungligen av PaO:

Gillar Telenors reklam
Speciellt telefonen mamman har i handen

https://www.youtube.com/shared?ci=qbCzZkHNvak

Haha, riktigt snyggt. Rolig också.

Ursprungligen av PaO:

Tror ni jag är redo när jag får min Note 7

hehe det var inte illa sitter o kolla Tele2's jäkla leveransstatus sida hela tiden själv.

  • Medlem
  • 2016-10-01 14:33
Ursprungligen av reza666:

hehe det var inte illa sitter o kolla Tele2's jäkla leveransstatus sida hela tiden själv.

Men nu börjar det nog brännas jag tror på leverans under oktober varje fall om man förbokat
Först ut i världen är ju de som skall få sina utbytta sedan förbokade och sist till försäljning
Jag bokade 15/8 så förstår dig då väntan är lång

Ursprungligen av PaO:

Men nu börjar det nog brännas jag tror på leverans under oktober varje fall om man förbokat
Först ut i världen är ju de som skall få sina utbytta sedan förbokade och sist till försäljning
Jag bokade 15/8 så förstår dig då väntan är lång

Nu börjar det nog brännas... ??? Sorry, jag vet att den är låg.. ?

  • Medlem
  • 2016-10-01 15:38

Man ska inte elda på i den här frågan, för risken är att debatten flammar upp igen så att folk till slut exploderar.

  • Medlem
  • 2016-10-01 23:57
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Nu börjar det nog brännas... ??? Sorry, jag vet att den är låg.. ?

Kul
Men positiva nyheter varje dag nu

  • Medlem
  • 2016-10-02 22:22

Lite tips och tricks

https://youtu.be/Tl_TzWf0CzQ

Ursprungligen av PaO:

Lite tips och tricks

https://youtu.be/Tl_TzWf0CzQ

Ser ut som ni får eran Note i samma veva som alla här som beställt sin iPhone 7 ?
Sjuka leveranstider, brukar låtsas att mobilen släpps i november så det är lättare att beställa ?

  • Medlem
  • 2016-10-03 22:17
Ursprungligen av Mackan1984:

Ser ut som ni får eran Note i samma veva som alla här som beställt sin iPhone 7 ?
Sjuka leveranstider, brukar låtsas att mobilen släpps i november så det är lättare att beställa ?

Men nu kännu det närmare på länge gällande leverans av Note 7

Obra för Samsung:

Note7 brinner på flygplan

??

  • Medlem
  • 2016-10-05 21:42
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Obra för Samsung:

Note7 brinner på flygplan

??

Verkar vara något fel på Kina-batterierna med, de som inte skulle brinna enligt Samsung.

http://money.cnn.com/2016/09/27/technology/sa...

Om det verkligen stämmer att utbytta enheter börjar brinna så har dem ju klantat sig något otroligt rejält.

  • Medlem
  • 2016-10-05 21:44
Ursprungligen av WiFi:

... Om det verkligen stämmer att utbytta enheter börjar brinna så har dem ju klantat sig något otroligt rejält.

Jag tror inte att räknenissarna känner att de har något val (än att hoppas att skitbatterier håller bättre än ännumerskitbatterier). De håller tummarna efter att ha härjat bland kvalitetsvillkoren. Snålheten bedrar visheten. Blir förr eller senare alltid så när räknenissarna segrar över ingenjörerna. Och de kan ju inte gärna nu vid lanseringen vända sig till en vettig tillverkare och fått gjort om till nya, bra batterier...

Bevaka tråden