Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Liten fråga kring nätverksdiskar

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjena!
På min macbook pro har jag backup via time machine, som körs på en hårddisk kopplad till nätverkets router (airport extreme), ala time capsule. Har även en partition för allmän fildelning via nätverket hemma. Av någon anledning, som jag inte lyckas lista ut, får diskarna olika ikoner från gång till gång som man ansluter till dem. Se bifogade filer. Förstår inte vad skillnaden i ikoner betyder? Dessutom kan de ibland både ha antingen den ena eller den andra ikonen.

Ursprungligen av Anders Båth:

Tjena!
På min macbook pro har jag backup via time machine, som körs på en hårddisk kopplad till nätverkets router (airport extreme), ala time capsule. Har även en partition för allmän fildelning via nätverket hemma. Av någon anledning, som jag inte lyckas lista ut, får diskarna olika ikoner från gång till gång som man ansluter till dem. Se bifogade filer. Förstår inte vad skillnaden i ikoner betyder? Dessutom kan de ibland både ha antingen den ena eller den andra ikonen.

Kan det vara afp respektive smb anslutning?

Om man tittar på den nedre av bilderna, så står det att både är anslutna med afp:// trots detta har de olika ikoner på skrivbordet (dock inte i info-fönstret). Har inte full koll på skillnad mellan afp och smb..

Den ena visar TM-backup-delen, den andra visar själva hårddisken troligen då dom visar olika kapacitet.
Gissar att du har två partitioner på den?

1
Bevaka tråden