Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta skärm på iPhone 6S Plus

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

På Apples hemsida (https://support.apple.com/sv-se/iphone/repair...) finns priser för reparation av iPhone. För iPhone 6S Plus finns två olika priser vid skärmbyte; 1 613 kronor (inom garanti) och 3 508 kronor (utanför garanti). Hur ska man tolka det här?

Min iPhone är köpt i december 2015, men har tappats i backen och alltså spruckit i skärmglaset. Är det då 1 613 kronor som gäller, eller är det 3 508 kronor? För det är ju inte direkt en garantifråga.

Det är inte inom garanti om du har orsakat det.

  • Medlem
  • 2016-07-14 19:27
Ursprungligen av barbapappa_86:

Det är inte inom garanti om du har orsakat det.

En skärmskada med sprucken display är å andra sidan aldrig något som inte orsakas av användaren. Och om skärmen skulle spricka på grund av produktionsfel så ska det inte kosta en krona för konsumenten. Därför blir skrivelsen på hemsidan väldigt luddig. Den fråga som då uppstår är ju naturligtivs om det lägre priset är om man lyckas tappa telefonen under garantiperioden, och det dyrare om man gör det efter garantiperioden.

Ursprungligen av Ljung:

Nej, jag blir tyvärr inte klokare på det. Om telefonen i övrigt är i gott skick så vadå..? Läs mer i mitt andra svar som jag nyss skrev.

Ursprungligen av oldpeer:

Nej, jag blir tyvärr inte klokare på det. Om telefonen i övrigt är i gott skick så vadå..? Läs mer i mitt andra svar som jag nyss skrev.

Saxat från länken du själv postade:
"När du begär skärmreparation online eller via telefon görs en tillfällig reservation på ditt betalkort för avgiften för service efter garantitidens utgång. Det täcker kostnaden för att reparera din skärm och eventuella ytterligare skador. När vi har tagit emot din iPhone testar vi den. Om det bara är skärmen på din iPhone som är skadad, behöver du bara betala serviceavgiften för skärmreparationen."

Du behöver alltså bara betala skärmbytet om inget annat är trasigt. Om något annat också är trasigt så lagar apple detta vare sig du vill eller inte, samt tar betalt för det (serviceavgiften). Fortfarande oklart?

1
Bevaka tråden