Ett fel uppstod vid anslutningen till Apple-ID-servern

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-02 04:30

Hej
Nu har jag åter stött på ett problem och hoppas någon kan hjälpa mig
Då minnet på min gamla Ipad är för litet så var jag och inhandlade en Ipad PRO med stort minne
När jag nu skall ta den i bruk så bara krånglar det
När rutan med Apple-ID kommer upp så matar jag in mitt lösenord
Den funderar o jobbar väldigt länge och sen kommer det upp en ruta
Bekräftelsen misslyckades
Ett fel uppstod vid anslutningen till Apple-ID-servern
Vad skall jag göra? Jag vet att jag använder rätt lösenord, det kontrollerade jag och det fungerar i min gamla Ipad
Vad skall jag nu göra för att kunna komma vidare och få igån min nya Ipad? Tack på förhand

Senast redigerat 2016-06-02 07:00

Startat om den? Återställt den?

Apple verkar haft problem med sina tjänster senaste dygnet. Det kanske fungerar bättre nu idag?

  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-02 07:29

Tusen Tack för era svar!
Ni är guld värda.
Jag har startat om den ett par gånger, men det har inte hjälpt
Jag har däremot inte provat att återställa den
Jag väntar lite o ser om det löser sig om Apple haft bekymmer så kanske det löser sig. Händer inget idag så provar jag återställa den

  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-02 20:11

Nu har jag provat med att starta om Ipaden och även provat med att radera allt innehåll och inställningar, men det fungerar inte. Fortfarande kommer en ruta upp med texten
Bekräftelsen misslyckades
Ett fel uppstod vid anslutning till Apple-ID-servern

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-02 22:47
Ursprungligen av canaria:

Nu har jag provat med att starta om Ipaden och även provat med att radera allt innehåll och inställningar, men det fungerar inte. Fortfarande kommer en ruta upp med texten
Bekräftelsen misslyckades
Ett fel uppstod vid anslutning till Apple-ID-servern

Kontakta Apple-supporten så kan de se om något krånglar på deras sida. Du måste ju få igång din nya fina iPad!
https://getsupport.apple.com

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-06-02 23:04

Så här på kvällen börja min padda komma upp med ett fel meddelande " Köp på ITune Store är inte möjlig nu / försök lite senare " fast på engelska givetvis med en OK knapp ?! / har inte ens försökt med något köp men stannar upp appen ?! / har dom problem eller någon Bugg ( gäller typ alla spel appar med möjlighet av köp i app

Ursprungligen av Trisen:

har dom problem eller någon Bugg

Ja.

https://www.apple.com/support/systemstatus/

  • Medlem
  • Skanör med Falsterbo
  • 2016-06-02 23:27

Ok det känns betryggande / har Aldrig varigt med om fenomenet ?

Så då är det en större härdsmälta i deras server som skickar ut detta " Fel" meddelandet var gång man öppnar en app ?✌️

Tack blev lite nervös där

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-06-03 06:26

Oj, så mycket gult har jag aldrig sett förut! Nu är all status grön igen, enligt historiken låg många tjänster nere mellan kl 21:45-03:30. Och lite grann runt kl 3 torsdag morgon också. Svajigt!

Senast redigerat 2018-07-23 15:06
  • Medlem
  • International user
  • 2016-06-04 07:27

Tusen Tack alla för all hjälp jag fått och alltid får i detta forum ?
Nu har jag fått igång min nya IPad ?

1
Bevaka tråden
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE
PLACE BANNER HERE